گروه خودرو- پس از دوسال تاخیر در برپایی نمایشگاه خودرو تهران، شهرهای بزرگی همچون مشهد، تبریز و کرمانشاه دست به کار شدند تا از این فرصت استفاده کرده و نمایشگاه‌های خودرو خود را تقویت کنند. در این نمایشگاه‌ها خودروسازان داخلی و بعضا خارجی جدید‌ترین محصولات خود را به نمایش می‌گذارند. اما نکته جالبی که وجود دارد این است که خودروی ارزان‌قیمت در نمایشگاه‌های خودرو ایران هیچ جایگاهی ندارد. به عنوان مثال در نمایشگاه خودرو مشهد که چندی پیش برگزار شد، شش خودروی جدید به نمایش گذاشته شده بود که در میان آنها لوگان زیر ده‌میلیون و جین‌تو (محصول جدید پروتون) قیمتی زیر بیست‌میلیون تومان را دارد. خودروهای C۵ سیتروئن سایپا، مگان پارس‌خودرو، ایمپیان زاگرس خودرو و سوزوکی ایران‌خودرو همگی بالای بیست‌میلیون تومان قیمت داشتند. این در حالی است که اکثر بازدیدکنندگان شهرستانی از سطح درآمد بالایی برخوردار نیستند و فقط برای تماشا کردن به این نمایشگاه‌ها می‌آیند. حال آنکه اصولا هدف اصلی از برپایی این نمایشگاه‌ها معرفی محصولات جدید و مشتری‌پسند است که هر بنگاه اقتصادی بتواند مشتریان خود را پیدا کرده تا محصولات مورد نیازشان راتولید و عرضه کند.

از آنجایی که مردم ایران علاقه خاصی به خودرو دارند و همه اقشار اعم از مرفه و متوسط به پایین بحث‌های مربوط به خودرو را در کشور دنبال می‌کنند، خودروسازان داخلی بهتر است براساس نیازهای مردم ایران نیز محصولاتی ارزان‌قیمت و با کیفیت ارائه دهند. چرا که در بین محصولات جدید تنها لوگان است که با توجه به کیفیت و به روز بودن در رنج قیمتی مناسبی قرار دارد و سایر محصولات جدید ساخت داخل همگی از قیمت‌های بالا برخوردارند و فقط اقشار متوسط به بالا توان خرید خودرو را دارند.

از طرفی دولت نهم و مجلس شورای‌اسلامی هم اصرار زیادی دارند که خودروهای ارزان‌قیمت در کشور تولید شود، حال آیا خودروسازان برنامه‌ای برای ساخت خودروهای ارزان‌قیمت و جدید دارند؟

اما در بین ۶محصول ارائه شده در نمایشگاه‌خودرو مشهد دو خودروی ایمپیان و جین‌۲ که از محصولات جدید پروتون هستند، بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص دادند. سیروس غلامی، مدیر عامل شرکت زاگرس‌خودرو، در این رابطه به خبرنگار ما می‌گوید: خودروی شگفت‌انگیز جین‌تو شاهکار طراحی هزاره سوم در صنعت خودروسازی جهان به شمار می‌آید که در نمایشگاه مشهد به عنوان خودروی موردپسند جوانان معرفی‌ شد. همچنین خودروی ایمپیان به عنوان خودرو مورد پسند مدیران شناخته شد. وی در خصوص تاریخ عرضه این خودروها به بازار می‌گوید: هم‌اکنون پیش‌فروش این دو خودرو در حال انجام است و آذرماه وارد بازار ایران می‌شوند. وی می‌افزاید: این خودرو‌ها تا پایان سال‌جاری به صورت CBU وارد کشور خواهند شد، اما از سال آینده در داخل کشور مونتاژ می‌شوند.