گروه خودرو- چهارشنبه شب گذشته اصحاب رسانه‌ها مهمان مسوولان شرکت ایران‌خودرو بودند تا با شرکت در ضیافت افطاری ایران‌خودرو از نزدیک با یکدیگر به گفت‌وگو بپردازند. با وجود اینکه دعوتنامه مراسم از حضور منوچهر منطقی، مدیرعامل ایران خودرو، خبر داده بود، اما عارف نوروزی، قائم مقام ارشد این شرکت به جای مدیرعامل در بین اصحاب رسانه‌ها حاضر شد و علت عدم حضور منطقی را جلسه غیرقابل پیش‌بینی وی با اعضای کمیسیون صنایع و معادن اعلام کرد. عارف نوروزی که مدت کوتاهی است در ایران‌خودرو به سر می‌برد در بدو ورود خود شائبه جانشینی وی با منوچهر منطقی را برای بسیاری از رسانه‌ها به وجود آورد.

اما قائم‌مقام ارشد ایران‌خودرو در این مراسم طی سخنرانی دو پیشنهاد فرهنگی ارائه کرد که هر کدام از آنها ابتکار جالبی بود.

نامگذاری یک روز به نام «روز ملی خودرو» در تقویم خورشیدی ایرانیان اولین پیشنهاد نوروزی بود تا علاوه‌بر روز هم‌ارزی همچون روز صنعت و معدن، صنعت خودروی کشور به تنهایی صاحب یک روز شود.

«برگزاری جشنواره خودرو و اصحاب رسانه‌ها» نیز دومین پیشنهاد وی بود که اعلام شد. در حالی که سایپا، شرکت رقیب ایران‌خودرو عملا هیچ ارتباطی با اصحاب رسانه‌ها ندارد، اما مسوولان ایران‌خودرو با پی بردن به اهمیت رسانه‌ها چنین پیشنهادی را عنوان می‌کنند.

به هر حال، نامگذاری روز ملی خودرو در تقویم کشورمان باعث می‌شود تا این روز برای مردم ایران که عموما خودرودوست هستند روزی مهم به شمار آید.