ایسنا- مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، اخبار منتشر شده در خصوص افزایش قیمت برخی محصولات ایران‌خودرو را تکذیب کرد.

شهرام میرآخورلو اظهار کرد: اخیرا برخی رسانه‌ها اعلام کردند که کمیته قیمت‌گذاری خودرو با افزایش قیمت چهار محصول ایران‌خودرو از جمله سوزوکی گرند ویتارا و پژو پارس موافقت کرده است که چنین اخباری کذب بوده و تنها موجب تشویش افکار عمومی می‌شود. این عضو کمیته قیمت‌گذاری خودرو با بیان اینکه کمیته قیمت‌گذاری خودرو تنها یک بار در سال جاری و آن هم برای بررسی پیش‌فروش رانا تشکیل جلسه داده است، خاطرنشان کرد: بنابراین اصولا کمیته قیمت‌گذاری خودرو جلسه‌ دیگری در سال جاری برگزار نکرده تا بخواهد قیمت جدیدی در خصوص خودروهای داخلی تعیین کند.

وی ادامه داد: ‌در حال حاضر قیمت‌های فروش خودروهای داخلی و خارجی همان قیمت‌های مصوب سال گذشته است. البته تنها یک درصد بابت مابه‌التفاوت افزایش مالیات بر ارزش افزوده از چهار به پنج درصد و همچنین مبلغی نیز از ناحیه رشد نرخ بیمه شخص ثالث در تمام خودروها افزایش قیمت داشته‌ایم که البته آن نیز ربطی به مصوبات کمیته قیمت‌گذاری خودرو ندارد.

میرآخورلو افزود: ‌در این شرایط مشخص نیست انتشار اخبار کذب در خصوص افزایش قیمت برخی محصولات ایران خودرو با چه هدفی صورت می‌گیرد؛ هر چند که ممکن انتشار این اخبار با هدف فضاسازی برای افزایش قیمت‌ها صورت گرفته باشد.

مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: این در حالی است که قیمت تمام خودروهای داخلی و خارجی با تجزیه و تحلیل قیمت تمام شده محصول تعیین شده و چنین فضاسازی‌هایی تاثیری بر تصمیم‌های کمیته قیمت‌گذاری خودرو نخواهد داشت. به تازگی در خبرها آمده بود که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با مصوبات کمیته خودرو مبنی بر افزایش قیمت چهار محصول ایران خودرو شامل سوزوکی گرند ویتارا و سه کلاس مختلف پژو پارس موافقت کرده و ایران خودرو آن را برای اجرا به نمایندگی‌ها ابلاغ کرده است. بر این اساس عنوان شده بود که سوزوکی گرند ویتارا ۲۴۰۰ سی.سی فول ۵۸ میلیون و ۲۷۴ هزار تومان، پژو پارس ELX سفارشی کلاس ۵ سفارشی رنگ خاکستری متالیک، بژ و تیره ۲۲ میلیون و ۱۱۳ هزار تومان، پژو پارس ELX سفارشی کلاس ۶ رنگ پایه سفید ۲۲ میلیون و ۳۶۶ هزار تومان و پژو پارس ELX کلاس ۷ رنگ پایه سفید ۲۲ میلیون و ۹۵۲ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که قیمت‌های فوق مصوب اسفند سال گذشته بوده که ۱۷ اردیبهشت امسال روی سایت سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکننده قرار گرفته و امسال محصولات فوق افزایش قیمتی نداشته‌اند.