وی با بیان اینکه در مرحله نخست، استفاده از موتور ارتقایافته و جدید EFP در خودرو دنا پلاس توربو آغاز شده و این موتور تا اوایل سال آینده در خودروی تارا و تا شهریورماه ۱۴۰۲ در ری‌‌را به کار گرفته می‌شود، تصریح کرد: تولید و بهره‌برداری از موتور سه استوانه نیز در دستور کار قرار دارد. خطیبی  با بیان اینکه موتور از نظر تعدادی دوپنجم و از نظر وزن و اهمیت بیش از ۶۰درصد ماژول‌های خودرو را شامل می‌شود، افزود: اکنون گروه صنعتی ایران‌خودرو در سه گروه موتور شامل EF ،XU  و TU در تولید محصولات خود استفاده می‌کند که سهم موتورهای EF۷ از این تولید حدود ۲۵درصد است. همچنین حق مالکیت معنوی و طراحی موتور جدید EFP متعلق به شرکت ایران خودرو است.

وی با اشاره به برخی مشخصات موتور جدید ایران خودرو، تصریح کرد: همه قطعات اصلی و شکل دهنده این موتور تغییر کرده و امیدواریم با استفاده از آن شاهد عرضه محصولات جدید ایران‌خودرو با کیفیت بهتر باشیم. مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به روند رو به افزایش تولید و عرضه محصولات این گروه خودروسازی، افزود: امسال نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۱۵۰هزاردستگاهی تولید کامل خودرو هستیم و به همین تعداد میزان تحویل و صدور فاکتور محصولات برای مشتریان افزایش یافته است؛ اما آن‌چه اکنون بیش از هر موضوع دیگری صنعت خودرو را آزار می دهد، موضوع قیمت‌گذاری دستوری خودرو است که متاسفانه با استفاده از واژه انحصار توجیه می‌شود.

خطیبی با بیان اینکه با ۳۸درصد سهم نسبی ریالی که ایران‌خودرو و سایپا از بازار خودرو دارند، باید در مفهوم انحصاری بودن بازار خودرو بازنگری صورت گیرد، افزود: طی چند سال اخیر به دلیل قیمت‌گذاری دستوری بیش از ۳۵۰هزار میلیارد تومان طی پنج سال از جیب خودروسازان رفته و باید ببینیم این پول عاید چه افراد یا گروه‌هایی شده است. مدیرعامل ایران‌خودرو افزود: این در حالی است که با در نظر گرفتن سهام‌داران ایران‌خودرو در سهام عدالت و بورس، حدود یک‌چهارم مردم سهام‌دار ایران‌خودرو هستند و باید مشخص شود چرا باید بخشی از قیمت واقعی خودرو از سهام آن‌ها کسر و عاید برخی گروه‌ها شود؟