البته در مورد تاکسی‌های برقی نیز مانند واردات دیگر خودروها، نگرانی‌هایی در مورد تامین ارز وجود داشت، اما ۲۹ آبان‌ماه، محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی، در مورد ارز موردنیاز برای واردات خودروهای برقی گفت: «توافقی با عباس علی‌آبادی، وزیر صمت، درباره تامین یک‌میلیارد دلار واردات خودروی برقی صورت گرفته است. علاوه بر این، شهرداری تهران برای تامین ارز خودروهای برقی (اتوبوس، ون و موتورسیکلت) بسته یک‌میلیارد و ۴۰میلیون یورویی ارائه کرده که پذیرفتیم ارز آن را تامین کنیم.»

بنابراین بانک مرکزی در قرارداد با شهرداری تهران تامین ارز مورد نیاز برای واردات تاکسی به میزان یک‌میلیارد و ۴۰میلیون یورو را تضمین کرده است، اما به هر صورت کسی تصور نمی‌‌کرد که تاکسی‌های برقی در آذرماه وارد کشور شوند. با‌این‌حال اگر گفته علی‌آبادی صادق باشد نهایتا تا دو هفته آینده باید منتظر این تاکسی‌ها بود؛ البته وزارت صمت در مورد واردات خودرو نیز بارها وعده‌های زمانی تحقق‌نیافته‌ای داده که تا حدی اطمینان در مورد این دست از وعده‌‌ها را در جامعه کاهش داده است. همچنین به گفته وزیر چند نمونه خودروی برقی داخلی هم تولید شده که پیش‌بینی می‌شود در نیمه اول سال بعد، این خودروها نیز عرضه شوند.

گویا قرار است واردات تاکسی‌‌های برقی با حمایت‌های دولتی هم همراه باشد. البته این دست از حمایت‌ها در همه جای جهان برای خودروهای برقی (تاکسی یا شخصی) وجود دارد، تا حدی که برخی دولت‌ها یارانه‌های ویژه‌ای را برای استفاده از خودروهای برقی در نظر می‌گیرند. خود وزیر صمت نیز به نتایج این سیاستگذاری‌ها در دیگر کشورها اشاره کرده و گفته است: «در نروژ بیش از ۸۰درصد خودروها برقی شده و در چین تقریبا همه حمل‌و‌نقل عمومی و تقریبا ۳۰ تا ۳۵درصد خودروهای مردم نیز برقی شده است. باید بیشتر انرژی خود را صرف کنیم که در این پدیده از دنیا عقب نمانیم و با دنیا همراه شویم. خودروهای بنزینی هم در برنامه جلو می‌روند، اما باید تمرکز ما بر خودروهای آینده باشد.»

البته وزیر پیش از این گفته بود که خودروهای برقی، خودروهای آینده نیستند بلکه خودروهای امروز هستند. به هر صورت گویا دولت تصمیم گرفته که از خودروهای امروز یا آینده حمایت کند. گویا بخشی از این حمایت‌ها مربوط به گران‌ترین قسمت یک خودروی برقی، یعنی تامین باتری است. علی‌آبادی در این رابطه گفته است که تعرفه واردات باتری این خودروها به حداقل می‌رسد. همچنین به گفته وزیر صمت، وزارت نفت نیز از محل صرفه‌جویی سوخت، ۱۰هزار و ۵۰۰ دلار به تامین باتری کمک کند. البته احتمالا منظور علی‌‌آبادی این بوده که وزارت نفت روی هر خودرو این میزان کمک خواهد کرد، چراکه این رقم برای کل کمک آن هم از محل صرفه‌جویی رقم بسیار پایینی است اما می‌توان این برداشت را داشت که این تامین مالی از طرف وزارت نفت روی هر خودرو خواهد بود. همچنین به گفته وزیر صمت، بیشتر هزینه‌های باتری تاکسی‌های برقی نیز از طرف دولت تامین خواهد شد.