گروه خودرو - اسقاط خودروهای فرسوده زیر مدل (خودروهای مدل زیر ۵۵) بر اساس طرحی ویژه از ابتدای مرداد ماه آغاز خواهد شد.

امیر رضا رجبی معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت روز گذشته در نشست خبری که در این ستاد برگزار شد با اعلام این خبر اظهار داشت: خودروهای فرسوده سواری شخصی مدل ۵۴ و پایین‌تر از آن می‌توانند از روز شنبه اول مرداد سال جاری برای شرکت در این طرح ثبت‌نام کنند. معاون نوسازی ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت با تاکید اینکه این آخرین فرصت برای اسقاط خودروهای مذکور است، اظهار داشت: با همکاری مراکز اسقاط در سراسر کشور دارندگان این خودروها به مدت دو ماه فرصت دارند تا برای ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند.

وی در خصوص شرایط خودروهایی که می توانند در این طرح شرکت کنند نیز عنوان کرد: خودروهای سواری که دارای پلاک منطقه‌ای ایران یا دارای گواهی تسجیل راهور ناجا باشند مشمول این طرح هستند و همچنین افرادی که می‌خواهند در این طرح شرکت کنند باید سند قطعی به نام مالک خودروی فرسوده یا دارای وکالت بلاعزل از مالک باشند.

به گفته رجبی، متقاضیان می توانند برای ثبت‌نام به دفاتر مراکز اسقاط سراسر کشور و دفاتر مجاز مراکز اسقاط مراجعه کنند.

رجبی درباره سقف مبلغ پرداختی برای خروج خودروهای فرسوده مدل ۵۴ و پایین‌تر از آن گفت: سقف مبلغ پرداختی به خودروهای سواری فرسوده شخصی مدل ۵۳ و ۵۴، مبلغ ۹میلیون ریال، خودروهای فرسوده سواری شخصی مدل ۵۲ و پایین‌تر از آن ۸ میلیون ریال همچنین خودروهای با سیلندر کمتر از ۴ از قبیل ژیان مبلغ ۵ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

به گفته رجبی مبلغ خودروهای فرسوده پس از تاییدیه پلیس راهور در سیستم نوسازی ناوگان حمل‌ونقل، ظرف حداکثر ۷روز به حساب متقاضی واریز می‌شود.