ایسنا - دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو نسبت به تبعات تثبیت قیمت خودرو بر صنعت خودرو و قطعه‌سازی کشور هشدار داد.

ساسان قربانی با بیان مطلب بالا افزود: ادامه فشار به خودروسازان و به تبع آن قطعه‌سازان برای کاهش یا تثبیت قیمت خودرو موجب کاهش کیفیت در این صنعت خواهد شد. وی با بیان اینکه در این شرایط بخشی از قطعه‌سازان با کمترین حاشیه سود یا بعضا با ضرر فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در مقابل خودروسازان نیز عنوان می‌کنند به دلیل تثبیت قیمت فروش خودرو، امکان افزایش دادن قیمت قطعات دریافتی از قطعه‌سازان را ندارند.

وی ادامه داد: به گفته‌ خودروسازان افزایش قیمت رخ داده در برخی خودروهای داخلی نیز تنها در حد جبران افزایش هزینه‌های خودروسازان بوده است.

او خاطرنشان کرد: طبیعی است که قطعه‌سازان تنها برای مدت محدودی امکان ادامه‌ تولید با کمترین حاشیه سود و حتی ضرر را دارند و پس از مدتی به ناچار یا باید خط تولید را تعطیل کرده یا به واردات قطعات بی‌کیفیت با هزینه‌ تمام‌شده کمتر از چین روی بیاورند.

قربانی با بیان این‌که دولت می‌تواند با ارائه‌ تسهیلاتی موجب کاهش هزینه‌های تولید در صنعت خودرو و قطعه شود، تصریح کرد: خواست صنعت تنها افزایش قیمت فروش نیست، بلکه با کاهش مالیات‌های دولتی، تعرفه‌ واردات مواد اولیه و حتی قیمت انرژی مصرفی می‌توان بدون افزایش قیمت محصولات و فشار به مصرف‌کنندگان، حاشیه‌ سود تولید‌کنندگان خودرو و قطعه را افزایش داد.