ایکوپرس - بر اساس برنامه استراتژیک صادراتی ایران‌خودرو، رانا در سبد محصولات تولیدی سایت‌های خارج از کشور قرار خواهد گرفت. میر جواد سلیمانی قائم مقام محصول و کیفیت ایران‌خودرو با بیان این مطلب، گفت: بسته به وضعیت بازارهای صادراتی، این محصول به دو صورت سی. بی. یو. و اس. کی. دی. در خارج عرضه و در آینده نیز در بازارهای هدف بومی‌سازی می‌شود.وی افزود: در مرحله تولید آزمایشی رانا که از خرداد ماه امسال شروع شده، تا به حال ۴۰ دستگاه از این محصول تولید شده و در داخل کشور و مراکز معتبر اروپایی تحت آزمون‌های گوناگون قرار گرفته است.

سلیمانی توسعه برند در بازار خودروهای کلاس بی و سی را از اهداف ایران خودرو در طراحی و تولید رانا عنوان کرد و گفت: این اقدام با تلاش یک تیم ۵۰ نفره از کارشناسان ایرانی بدون دخالت خارجی صورت گرفته و راه‌اندازی خطوط بدنه‌سازی جدید، موتور ملی و ماشین کاری البرز در ارتقای کیفیت و ایمنی رانا موثر است.

قائم مقام محصول و کیفیت ایران خودرو بازنگری در الگوهای قیمتی را از دستاوردهای توسعه برند رانا عنوان کرد و گفت: توسعه فناوری‌های جدید مانند مالتی پلکس از دیگر عوامل مهم در موفقیت پروژه رانا به شمار می‌رود.

سلیمانی ادامه داد: آزمون‌های دوام و عملکرد رانا در شرایط اقلیمی مختلف از منفی ۳۰ تا بالای ۶۰ درجه سانتی گراد با موفقیت برگزار شده و الزامات ایمنی این محصول مانند استاندارد یورو ۴، ایربگ راننده و سرنشین و ای. بی. اس. فراتر از بازار ایران است.