گروه خودرو - خبر صدور پلاک دائم برای خودروهای گذر موقت سه شنبه گذشته در حالی روی خروجی برخی از خبرگزاری‌ها قرار گرفت که علی رضا جهانگیری معاون فنی مهندسی پلیس راهور ناجا روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ما صدور پلاک دائم را منوط به طی کردن مراحل چهارگانه دانست. وی در این خصوص گفت: خودروهای گذر موقت نیز همانند سایر خودروهای وارداتی برای اخذ پلاک دائم باید بتوانند استانداردهای ایمنی، زیست‌محیطی و مصرف سوخت به همراه خدمات پس از فروش را پاس کنند.

معاون فنی مهندسی پلیس راهور ناجا در خصوص اینکه خودروهای گذر موقت با چه عمری می‌توانند مجوز شماره‌گذاری دائم دریافت کنند نیز می‌گوید: در این خصوص نیز همانند سایر استانداردها تفاوتی میان خودروهای گذر موقت و وارداتی نیست به همین دلیل گذر موقت‌ها می‌توانند درخواست دریافت پلاک دائم بدهند که از عمر تولید آنها بیش از یک سال نگذشته باشد، برای خودروهای تجاری نیز باید کمتر از دو سال باشد.به گفته جهانگیری، گذر موقت‌ها نیز همانند وارداتی‌ها ملزم به پرداخت عوارض به گمرک هستند.

معاون فنی مهندسی پلیس راهور ناجا در خصوص گذرموقت‌هایی که نتوانند شرایط مد نظر را پاس کنند نیز گفت: در صورتی‌که گذر موقتی نتواند شرایط ذکر شده را اخذ کند موفق به دریافت پلاک دائم نخواهد شد و خودرو باید برای ترخیص به گمرک تحویل داده شود.