گروه خودرو - روز گذشته اخباری مبنی بر عدم حضور نمایندگان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در کمیته قیمت‌گذاری و به دنبال آن لغو جلسه مذکور بر تلکس خبری دو خبرگزاری کشور قرار گرفت.

یکی از خبرگزاری‌ها در این زمینه تاکید کرده که در جلسه کمیته قیمت گذاری دوشنبه گذشته؛ سازمان حمایت به عدم ابلاغ مصوبات نشست قبل اعتراض و از حضور در جلسه خودداری کرده است. بنا به گفته این خبرگزاری در جلسه قبلی کمیته قیمت‌گذاری خودرو، موضوع افزایش ۲ درصدی برخی محصولات سایپا به تصویب رسیده بود که در نهایت از سوی وزارت صنعت ابلاغ نشد.

خبر عدم حضور نماینده سازمان حمایت و به دنبال آن لغو جلسه کمیته قیمت گذاری در حالی دیروز منتشرشد که مدیرکل دفتر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت ضمن تایید عدم حضور سازمان در جلسه مذکور عنوان کرد که سازمان حمایت درصدد تهیه آیین‌نامه‌ای با سازو کار مشخص برای کمیته قیمت‌گذاری خودرو است و تا آیین‌نامه مذکور تهیه نشود در جلسه کمیته قیمت‌گذاری شرکت نخواهد کرد.

به گفته میرآخورلو پس از تهیه آیین نامه یاد شده، وظیفه کمیته قیمت‌گذاری خودرو تنها نظارت بر قیمت خودروها نخواهد بود، بلکه مباحثی همچون خدمات پس از فروش، تنظیم بازار،کنترل عرضه و تقاضا نیز در این کمیته بررسی می‌شود.

میرآخورلو همچنین عدم حضور در جلسه دوشنبه گذشته کمیته خودرو را با اطلاع قبلی به معاونت اقتصادی وزارتخانه خواند و عنوان کرد که دلیل عدم حضور سازمان در جلسه مذکور ربطی به مصوبات قبلی نداشته و تنها برگزاری جلسه به تهیه آیین‌نامه موکول شده است. وی همچنین عنوان کرد که تا ۱۵ روز آینده این آیین نامه تهیه و کمیته خودرو با سازوکار جدیدی فعالیت خواهد کرد.