ایلنا - مسلما بازخورد و رویکرد بازار در رابطه با خودروهای مختلف، متفاوت خواهد بود. معتقدیم که در مورد برخی خودرو‌ها، این پذیرش به راحتی اتفاق خواهد افتاد. مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص موضوع فروش خودرو در حاشیه بازار که از سوی خودروسازان مورد تاکید قرار دارد، اظهار داشت: در واقع ما با اعمال قیمت‌گذاری‌های جدید برای برخی خودرو‌ها به دنبال تحقق همین رویکرد بودیم تا به مرور حاشیه قیمت فروش توسط کارخانجات با بازار به حداقل برسد. محسن صالحی نیا افزود: بر این اساس خودروسازان را موظف کردیم که قیمت‌های خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که قیمت‌ها به مرور با توجه به وضعیت عرضه و تقاضا تعیین شوند. این اتفاق در کوتاه مدت عملی خواهد شد.

صالحی‌نیا گفت: با پایشی که پس از مصوبات کمیته خودرو مبنی بر افزایش قیمت برخی محصولات صورت گرفته، می‌توان حرکت به سمت فروش خودرو در حاشیه بازار و باتوجه به شرایط بازار را آغاز کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تصور می‌کنید شرایط بازار برای پذیرش این رویکرد که منجر به کاهش سود خودرو برای فعالان بازار می‌شود، فراهم است، اذعان کرد: مسلما بازخورد و رویکرد بازار در رابطه با خودروهای مختلف، متفاوت خواهد بود. معتقدیم که در مورد برخی خودرو‌ها، این پذیرش به راحتی اتفاق خواهد افتاد.

صالحی نیا اضافه کرد: ممکن است چند مدل از خودرو‌ها به دلیل شرایط و قیمت‌های خاصی که دارند با رویکردهای متفاوتی از سوی بازار روبه‌رو شوند که در این خصوص باید تمهیدات خاصی اندیشیده شود.