مهر - مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به مهلت پنج ماهه خودروسازان برای تولید خودروهای با استاندارد یورو ۴ گفت: با این وجود به نظر می‌رسد خودروسازان همچنان دست روی دست گذاشته‌اند. یوسف رشیدی با بیان اینکه یکی از اقدامات تاثیرگذار در بخش آلودگی هوای تهران که از سال ۷۹ آغاز شد، بحث تصویب و اعمال استانداردهای مربوط به خودروهای تولید داخل بود، افزود: تا قبل از سال ۷۹ خودروسازان بدون اینکه به تاثیر تولیداتشان بر افزایش آلودگی هوا توجه داشته باشند، خودروهای خود را تولید می‌کردند اما در سال ۷۹ اولین استاندارد و پس از آن استانداردهای یورو ۱ و یورو ۲ الزامی شد.

وی اظهار کرد: در حالی که قرار بود خودروسازان از سال ۸۹ به سمت استاندارد یورو ۳ حرکت کنند اما به بهانه عدم وجود سوخت استاندارد یک مهلت دو ساله گرفتند و مقرر شد از ابتدای سال ۹۱ محصولات خود را با استاندارد یورو ۴ تولید کنند.

رشیدی با طرح این سوال از خودروسازان که برنامه آنها برای تولید خودروهای با استاندارد یورو ۴ چیست، گفت: به نظر می‌رسد خودروسازان قصد دارند درخواست تمدید مهلت کرده و محصولات خود را کماکان با استاندارد یورو ۲ تولید کنند‌. وی در ادامه دستگاه‌های دست‌اندرکار را مورد خطاب قرار داد و افزود: به عنوان نمونه نمایندگان مجلس و همچنین دستگاه‌هایی مانند سازمان حفاظت محیط زیست و پلیس راهنمایی و رانندگی به این منظور چه راهکاری در نظر گرفته‌اند؟