گروه خودرو - ثبت‌نام برای طرح دوگانه‌سوز کردن وانت‌بارها در حالی از روز گذشته آغاز شد که در این طرح امکان تبدیل تا سقف ۱۰۰ هزار دستگاه در نظر گرفته شده است.

روز گذشته سخنگوی ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت ضمن اعلام آغاز ثبت نام دوگانه سوز کردن وانت بارها به صاحبان این خودروها هشدار داد که اگر صاحبان وانت‌بارها در تاریخ مقرر مراجعه نکنند در سال آینده برای گاز سوز کردن خودروهای خود از یارانه در نظر گرفته شده محروم خواهند بود. حسین هاشمی که با خبرگزاری فارس گفت‌وگو کرده در ادامه تاکید کرده که این ۱۰۰ هزار دستگاه آخرین بخش از قرارداد وزارت نفت با پیمانکاران برای تبدیل خودروها به وضعیت دوگانه‌سوز است.

وی افزود: ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت با تدابیری که اتخاذ کرد همه این ۱۰۰ هزار دستگاه را به وانت‌بارها منتقل کرد تا این ظرفیت در راستای حمل‌ونقل عمومی به کار گرفته شود.

بر این اساس در حال حاضر صاحبان این خودروها با یارانه دولتی پرداختی از سوی وزارت نفت تنها ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان هزینه نصب این دستگاه را می‌پردازند؛ اما هزینه دوگانه‌سوز کردن خودروها بدون یارانه دولتی قریب به ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود. بر همین اساس متقاضیانی می‌توانند در این طرح شرکت کنند که حداکثر سن وانت‌بار آنها ۱۰ سال باشد همچنین خودروهای وانت‌بار فعال درون‌شهری، برون‌شهری و حومه‌ای با مدل ۱۳۸۰ به بالا نیز می‌توانند در این طرح شرکت کنند. از دیگر شرایط ثبت‌نام در این طرح فعال ‌بودن در ناوگان حمل‌ونقل بار و داشتن ثبت‌نام در طرح شناسایی وانت‌بارهای فعال است.

نحوه ثبت‌نام به ۲ روش صورت می‌گیرد؛ روش اول اینترنتی است که از دیروز متقاضیان می توانستند به سایت www.fapco.ir مراجعه کرده و فرم ثبت‌نام را تکمیل کنند.

روش دوم مراجعه حضوری به یکی از کارگاه‌های تبدیل در سراسر کشور است.