گروه خودرو - هر سال با نزدیکی به تعطیلات نوروزی و پیرو آن افزایش تقاضا، بازار خودرو نیز با نوعی بهم ریختگی مواجه می‌شود. در این بین برخی نمایندگان فروش خودرو نیز از شرایط به وجود آمده استفاده کرده، و نرخ‌های متفاوتی از خودروهای پر تقاضا ارائه می‌دهند. گذشته از این، به طور حتم اگر متقاضی خودرویی باشید که تقاضا برای آن بالا باشد، از مسوول فروش برخی نمایندگی‌ها‌، شنیده‌اید که خودروی مورد تقاضا با نرخ کارخانه‌ای‌ موجود نیست، اما با قیمت بالاتر (نرخ بازار) موجود است.

با توجه به قیمت‌های متفاوتی که برخی از نمایندگی‌ها در مورد محصولی خاص ارائه می‌دهند و یا خودرویی در نمایندگی‌های مذکور به قیمت بازار به فروش می‌رسد، این سوال در اذهان شکل می‌گیرد که چرا لیست قیمت‌ها و موجودی نمایندگی‌ها در معرض دید مشتریان قرار نمی‌گیرد تا شک و شبهه ای برای خریداران بوجود نیاید. به‌هرحال روز گذشته مدیرعامل شرکت ایساکو در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا هشدار جدی به برخی از نمایندگی‌های متخلف در این زمینه داد. وی تاکید کرد که هرگونه خرید و فروش خودرو خارج از قیمت‌های مصوب در سطح نمایندگی‌های فروش تخلف بوده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

بهزاد ظهیری در پاسخ به اینکه بعضا در برخی نمایندگی‌ها قیمت‌های مختلفی برای فروش خودرو مطرح می‌شود، اظهار کرد: نرخ فروش محصولات در تمام کشور یکسان بوده و هیچ نمایندگی حق ندارد برخلاف تعرفه ابلاغی از سوی معاونت فروش ایران خودرو عمل کند. وی ادامه داد: این موضوع قابل قبول نیست که قیمت یک محصول مشابه در دو نمایندگی مختلف متفاوت باشد و با چنین متخلفانی برخورد خواهد شد. او درباره این که برخی نمایندگی‌ها به مشتریان اعلام می‌کنند که یک مدل خودرو خاص به نرخ کارخانه‌ای‌ موجود نیست، اما با قیمت‌های بالاتر (نرخ بازار) موجود است، خاطرنشان کرد: تمام نمایندگی‌های فروش باید چارچوب تعیین شده از سوی ایساکو و ایران خودرو را رعایت کنند که براساس آن هرگونه خرید و فروش خودرو خارج از شبکه و نرخ‌های ابلاغ شده، تخلف است.

ظهیری تصریح کرد: مشتریان در صورت برخورد با چنین مواردی می‌توانند آنرا با شماره ۰۹۶۴۴ مطرح کنند. چنین موضوعاتی در کمیسیون تخلفات بررسی شده و نمایندگی متخلف در مرحله اول تعلیق شده و در صورت تکرار تخلف لغو امتیاز می‌شوند.