ایکوپرس - مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو از تولید انبوه و عرضه خودرو ایرانی رانا در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی خبر داد.

جواد نجم الدین با بیان این که مقام معظم رهبری سال جدید را سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کرده اند، گفت: اجرای درست و کامل شعار سال، موجب توسعه استقلال صنعتی کشور و رونق اقتصادی می‌شود. نجم‌الدین اظهار کرد: گروه صنعتی ایران خودرو این افتخار را دارد که در سه ماهه اول این سال (۱۳۹۱)، دومین خودرو با نشان ایرانی را دراختیار مشتریان قرار دهد.

وی قیمت خودرو رانا را کمتر از ۱۵ میلیون تومان عنوان و خاطر نشان کرد: این خودرو از امکانات رفاهی و ایمنی بالایی برخوردار است.

مدیرعامل ایران خودرو از دیگر مزایای خودرو رانا را توسعه یک پلت‌فرم جدید برای ایران خودرو درتوسعه صادرات، دستیابی به استاندارد ایمنی سه ستاره و استاندارد آلایندگی یورو ۴ و ۵ و مجهز به کیسه هوا سرنشین و راننده و ترمز ضد قفل عنوان و اظهار کرد: این خودرو در جهت عرضه در بازارهای داخلی و بین‌المللی درکلاس ابعادی C وبه صورت چهار در سدان صندوقدار تولید می‌شود.

وی تاکید کرد: این خودرو با دو نوع موتور کم‌مصرف TU۵ و EF۷ به بازار عرضه می‌شود و موتور دیزل ملی درسال ۱۳۹۲ روی رانا نصب خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: برنامه تولید رانا در سال جاری ۵۰ هزار دستگاه است که این میزان تا سقف ۲۰۰ هزار دستگاه در سال قابل افزایش است. نجم‌الدین، مهم‌ترین بازار صادراتی رانا را بازارهای هدف منطقه خاورمیانه، روسیه، ترکیه، آفریقا و آمریکای جنوبی عنوان کرد و گفت: درسال گذشته ۵۲ دستگاه رانا به صورت آزمابشی تولید شده است.