ایسنا - دبیر انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو گفت: طبق مصوبات شورای سیاست‌گذاری خودرو، تولید‌کنندگان خودروهای سواری به ازای هر چهار هزار خودرو تولیدی باید یک نمایندگی خدمات پس از فروش داشته باشند. عباسعلی غیاثی اظهار کرد: شورای سیاست‌گذاری خودرو سال گذشته آیین‌نامه‌ جدید خدمات پس از فروش خودرو را به خودروسازان ابلاغ کرد. وی با بیان اینکه در این آیین‌نامه سیاست‌های سختگیرانه‌‌تری در زمینه خدمات پس از فروش پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس خودروسازان باید به ازای هر چهار هزار دستگاه خودرو سواری تولیدی و همچنین هر ۶۰۰ خودرو سنگین تولیدی یک نمایندگی خدمات پس از فروش داشته باشند.

وی ادامه داد: پس از ابلاغ مصوبه شورای سیاست‌گذاری خودرو، شرکت‌های تولید‌کننده‌، برنامه‌ریزی‌ها برای دستیابی به این هدف را آغاز کرده‌اند؛ به‌گونه‌ای که در حال حاضر بیشتر خودروسازان به اهداف یاد ‌شده نزدیک شده‌اند.

دبیر انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو افزود: طبق آیین‌نامه جدید، با افزایش تعداد نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان، سطح دسترسی مشتریان به این خدمات افزایش یافته و از این طریق درصد رضایتمندی در این حوزه افزایش می‌یابد.