ایسنا - مزدا ۳ جدید با موتور۱۶۰۰ سی‌سی تا سه ماه آینده وارد بازار ایران خواهد شد.

پیش از این گروه خودروسازی بهمن اعلام کرده بود که قصد دارد سواری مزدا ۳ با موتور۱۶۰۰ سی‌سی را در ایران تولید کند.

در این راستا در بهمن ماه سال گذشته تعدادی از مدیران گروه خودروسازی بهمن برای مذاکره با مسوولان شرکت مزدا در زمینه تولید این خودرو در شرکت مزدا حضور یافته بودند. نتیجه این مذاکرات مثبت بوده و دو خودروساز در زمینه تولید مزدا ۳ جدید با موتور۱۶۰۰ سی‌سی در ایران به توافق رسیدند. در این شرایط طبق جدیدترین اطلاعات به دست آمده، در حال حاضر برنامه‌ریزی برای تولید این خودرو در حال انجام بوده و از سه ماه آینده وارد بازار خواهد شد.

گروه بهمن تاکنون سواری مزدا را در انواع مزدا ۲ با موتور ۲۰۰۰ سی‌سی در دو مدل تیپ ۱ و ۲ و مزدا ۳ با موتور ۲۰۰۰ سی‌سی در سه مدل تیپ ۱، ۲ و ۳ و نیومزدا تولید کرده است. هنوز قیمت مزدا ۳ با موتور ۱۶۰۰ سی‌سی مشخص نشده است، اما مزدا ۳ تیپ ۳ با موتور ۲۰۰۰ سی‌سی با قیمت حدود ۵۷ میلیون تومان به بازار عرضه می‌شود. البته قیمت مزدا ۳ با موتور۱۶۰۰ سی‌سی کمتر از نوع ۲۰۰۰ سی‌‌سی آن خواهد بود.

امسال حدود هزار دستگاه مزدا ۳ با موتور ۱۶۰۰ سی‌سی در مدل دنده دستی آن در ایران تولید خواهد شد.

در حال حاضر قیمت نیو مزدا ۳ سدان تیپ۱ معادل ۵۱ میلیون تومان، نیو مزدا سدان تیپ ۲ معادل ۵۴ میلیون تومان، نیو مزدا سدان تیپ ۳ معادل ۵۷ میلیون تومان و نیو مزدا هاچ بک تیپ ۳ نیز معادل ۵۸ میلیون تومان است.