روابط عمومی وزارت صنعت و معدن و تجارت - تولید انواع خودرو، در سال ۹۰ به یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۵۲۹ دستگاه رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴/۲ درصدی را نشان می‌دهد.

در این مدت میزان یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۲۲۰ دستگاه خودروی سواری تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال ۸۹ حدود چهار درصد رشد داشته است. بیشترین خودروها در گروه خودروهای سواری شامل پراید نسیم و صبا ۵۸۹ هزار و ۹۰۳ دستگاه، انواع پژو ۴۰۵ اعم از انژکتوری و دوگانه سوز بالغ بر ۱۷۸ هزار و ۷۳۱ دستگاه، پژو ۲۰۶ به تعداد ۱۶۷ هزار و ۵۳۶ دستگاه، سمند به تعداد ۱۴۱ هزار و ۷۵۳دستگاه، پژو پارس

به تعداد ۹۱ هزار و ۳۵۹ دستگاه، تندر ۹۰ به تعداد ۹۱ هزار و ۲۴ دستگاه و تیبا بالغ بر ۳۲ هزار و ۴۹۲ دستگاه تولید شده است.

همچنین در این مدت تولید پژو روآ به تعداد ۲۰ هزار دستگاه، ریو به تعداد ۱۷ هزار و ۶۶۹ دستگاه، پژو ۲۰۷ آی به تعداد ۱۱ هزار و ۱۷۲ دستگاه، مگان به تعداد ۱۱ هزار و ۹۱۴ دستگاه، ماکسیما به تعداد دو هزار و ۶۸۸ دستگاه و تینا به تعداد یک هزار و ۳۹۵ دستگاه بوده است.

سایر گروه‌های خودروسازی طی سال گذشته، در گروه وانت بالغ بر ۱۸۹ هزار و ۲۱۷ دستگاه، در گروه کامیون به تعداد ۳۳ هزار و ۳۳۷ دستگاه، در گروه مینی‌بوس به تعداد سه هزار و ۴۶۰ دستگاه و در گروه اتوبوس بالغ بر دو هزار و ۴۶۴ دستگاه تولید شده است.

در اسفند ماه سال ۹۰ تولید انواع خودرو به مرز ۵۹ هزار و ۶۷۶ دستگاه و تولید خودروهای سواری نیز به تعداد ۴۱ هزار و ۲۵۹ دستگاه رسید.