سایپا نیوز- معاون مالی و اقتصادی سایپا در مراسم بازدید کارگزاران بورس و اصحاب رسانه از سایپا کاشان گفت: ویژگی مهم سایپای کاشان انجام دو طرح عظیم ایجاد کارخانه و عرضه محصول جدید به طور همزمان است.

حسن امیری اظهار کرد: در حال حاضر دو خودرو سایپا تیبا و سایپا۱۱۱ تنها در سایپای کاشان تولید می شوند، این در حالی است که سایپا ۱۳۲ علاوه بر سایپاکاشان در سایت‌های دیگر سایپا نیز قابل تولید هستند و انجام این دو کار به طور همزمان برای اولین بار در ایران در سایپاکاشان محقق شد. وی تصریح کرد: ویژگی مهم تر این طرح رعایت کامل زمانبندی آن بوده و همه موارد به همان شکلی که پیش‌‌بینی شده انجام شد.

معاون مالی و اقتصادی سایپا گفت: دلیل اصلی سودآوری این کارخانه نیز در اینست که ابتدا زیرساخت‌های تولیدی آن احداث شده بعد بر اساس ارزش افزوده به دست آمده سایر امکانات جانبی شرکت اضافه شد و به این ترتیب از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها حداکثر استفاده به عمل آمده است.

وی افزود: ویژگی مهم بعدی سایپاکاشان رسیدن به ظرفیت اسمی و برنامه‌ریزی شده ظرف دو سال است، به این معنی که برگشت سرمایه با سرعت بیشتری صورت خواهد پذیرفت، اگر مسیر طی شده به طور مداوم ادامه پیدا کند و فرآیند توسعه امکانات و تسهیلات تداوم یابد فاز دوم این طرح عملیاتی خواهد شد و بازگشت سرمایه با سرعت بیشتری ممکن خواهد شد.

وی افزود: با توجه به موقعیت مناسب جغرافیایی سایپاکاشان این سایت از لحاظ لجستیکی در کاهش هزینه‌های نقش موثری دارد.