ایسنا - مدیرعامل شرکت بازرگانی مهندسی سایپا از توسعه طرح به‌سازی خودروهای کارکرده این شرکت خبر داد و افزود: این طرح را دو سال ارتقا داده‌ایم و پراید‌های مدل ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۶ را بهسازی می‌کنیم.

رمضان شرقی، مدیر عامل شرکت مهندسی بازرگانی خودرو سایپا با بیان این مطلب افزود: برنامه بهسازی پراید‌های کارکرده را کمی تغییر دادیم و صاحبان خودروهای مدل‌های فوق می‌توانند در این طرح برای تعویض خودرو اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: صاحبان این خودرو‌ها می‌توانند با دریافت تسهیلات دو‌میلیون تومانی با بازپرداخت طی سه فقره چک در ۱۸ ماه و بهره ۱۷درصد، خودرو دست دوم خود را تحویل دهند و پراید مدل ۱۳۸۷ دریافت کنند.

او هدف بعدی را با توجه به این که فعلا این کار در تهران انجام می‌شود، گسترش آن به ۷ شهر آلوده دیگر کشور اعلام کرد. وی تاکید کرد: با وزارت آموزش و پرورش نیز قراردادی در دست امضا داریم که ۱۵هزار دستگاه پراید مربوط به کارکنان این وزارتخانه را بهسازی کنیم.

شرقی همچنین از طرح جمع‌آوری خودروهای زانتیا با عمر ۵ سال در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: فعلا برنامه خاصی برای این کار نداریم، ولی قرار است که در مرحله اول ۵۰۰ دستگاه زانتیا با عمر ۵ سال را به صورت نقدی جمع‌آوری کنیم.

وی درباره برنامه‌های این شرکت در سال‌جاری نیز گفت: امسال در حوزه خودروهای سفارشی کار می‌کنیم. همچنین واردات متنوعی نیز برای خودروهای در کلاس‌های مختلف A ، B ، C و ون کارگو ۷ نفره خواهیم داشت.