خبرگزاری فارس- رییس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به پایان مهلت تعویض پلاک در اول مهرماه گفت: از اول مهر پلیس از تردد خودروهای با پلاک قدیمی و لیزری جلوگیری می‌کند و کارت سوخت این خودروها نیز باطل می‌شود.

سرهنگ محمد‌رضا غلامی با بیان این مطلب افزود: هم‌اکنون در کشور یک‌میلیون و ۶۰۰‌‌هزار دستگاه خودرو که دارای پلاک لیزری و قدیمی هستند وجود دارد که ۳۵۰‌‌هزار خودرو مدل ۵۴ به بالا بوده و شرایط تعویض پلاک را دارند و متاسفانه هنوز جهت این اقدام مراجعه نکرده‌اند.

وی ادامه داد: از یک‌میلیون و ۲۵۰‌‌هزار خودروی باقیمانده نیز ۳۷۵‌‌هزار خودرو بر اثر تصادفات از بین رفته‌اند و لذا ۸۷۵‌‌هزار خودرو که مدل قبل از ۵۴ شمسی و ۷۶ میلادی می‌باشند باید حتما در طرح تسجیل شرکت کنند.

سرهنگ غلامی در مورد چگونگی شرکت در طرح تسجیل از سوی مالکان این خودروها گفت: این خودروها باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کرده و یک برچسب اخذ کنند که با این برچسب علاوه بر اینکه کارت سوخت آنها باطل نخواهد شد اجازه تردد با پلاک قدیمی را تا زمان اسقاط خودرو خواهند داشت. وی آخرین فرصت جهت شرکت در طرح تسجیل و همچنین تعویض پلاک را آخر شهریور ماه ذکر کرد و گفت: از اول مهر ماه از تردد خودروهایی که دارای پلاک قدیمی و لیزری هستند توسط پلیس جلوگیری شده و همچنین کارت سوخت این خودروها نیز باطل می‌شود.