ایسنا- مدیر عامل ایران‌خودرو گفت: برای افزودن یک محصول جدید به محصولات موجود این شرکت باید هفت‌میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنیم.

منوچهر منطقی اظهار کرد: در دنیا شرکت‌هایی وجود دارند که ارزش برند محصولاتشان را محاسبه کرده‌اند، لذا با توجه به ایجاد پایگاه‌های صادراتی در ایران خودرو، این شرکت نیز به دنبال محاسبه ارزش برند محصولاتش است.

وی با بیان این‌که تا دو ماه آینده ارزش برند محصولات ایران خودرو محاسبه خواهد شد، عنوان کرد: برآورد اولیه ارزش برند محصولات این شرکت حدود ۴۸۰‌میلیارد تومان است. او خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که در بازارهای مختلف دنیا نفوذ کرده‌ایم و در بازار داخلی نیز شاهد افزایش رقابت هستیم، حتما باید یک سبد محصول با برند ایران خودرو داشته باشیم، ولی برای داشتن سبد محصول نیاز به سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه داریم؛ به طوری که برای افزودن یک محصول جدید به محصولات موجود، باید هفت‌میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنیم. منطقی با بیان این‌که در دنیا دولت‌ها بخشی از هزینه‌های تحقیقاتی خودروسازی را به خودروسازان پرداخت می‌کنند، افزود: ما نیز در حال مذاکره با دولت هستیم تا بتوانیم بودجه تحقیقاتی ایران‌خودرو را افزایش دهیم. او از طراحی پژو ۲۰۶ صندوق‌دار (SD) دیزلی برای صادرات با استاندارهای ایمنی روز اروپا در این شرکت خبر داد و گفت: از ویژگی‌های این خودرو مصرف کم سوخت، داشتن موتور پر قدرت و تجهیزاتی از جمله کیسه هوا است که این خودرو در بهمن ماه سال‌جاری رونمایی خواهد شد. به گفته وی ایران خودرو۴۰ سال سابقه فعالیت دارد که طی۳۰ سال در آن کار مهمی انجام نشده و فقط در۱۰ سال گذشته توانسته‌ایم فاصله خودمان را با خودروسازان دنیا کاهش دهیم. در حال حاضر نیز اگر می‌خواهیم فاصله خودمان را با خودروسازان دنیا کمتر کنیم، باید حداقل ۸۰‌درصد قطعات خودرو را در داخل کشور بسازیم و یا این‌که طراحی محصول به صورت مشترک داشته باشیم.مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به این‌که تا سال ۲۰۱۲ با برخی از مدل‌های هیوندا رقابت می‌کنیم، ابراز کرد: این در حالی است که متوسط هزینه تمام شده منابع مالی ایران خودرو ۲۴‌درصد و متوسط هزینه تمام شده منابع مالی خودروساز کره‌ای چهار‌درصد است. همچنین خودروساز کره‌ای قطعات خودرو را با تعرفه چهار‌درصدی وارد می‌کند، ولی خودروساز ایرانی قطعات خودرو را با تعرفه ۲۵‌درصدی به کشور وارد می‌کند. مدیرعامل ایران خودرو با بیان این‌که قیمت نهایی خودرو صادراتی ایران خودرو به هیچ وجه کمتر از قیمت داخلی نیست خاطر نشان کرد: قیمت خودرو صادراتی ۷۰‌درصد قیمت خودروی داخلی است ولی به دلیل تعرفه‌ کشورهای هدف این مبلغ نسبت به داخل بیشتر می‌شود.