ایسنا- در حالی که قبلا تنها ۷۰‌درصد از نمایندگی‌های سایپا دیزل به قطعات کامیون‌های دانگ فنگ مجهز بود، طی اقدامات به عمل آمده از سوی مسوولان شرکت رنا ۳۰‌درصد بقیه نمایندگی‌ها نیز تجهیز شده و رنا به عنوان ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش این شرکت، قول تامین قطعات آن‌ها را داده است. فیضی، مسوول رسیدگی به شکایات در وزارت صنایع و معادن در خصوص پیگیری مشکلات اخیر مشتریان سایپا دیزل با اظهار مطلب فوق خاطرنشان کرد: در این باره تیم فنی تشکیل شده تا با کمک نمایندگان شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، مشکلات خریداران کامیون‌های چینی دانگ فنگ را حل کند. این تیم که متشکل از نمایندگان شرکت رنا، ‌سایپا دیزل، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و نماینده وزارت صنایع ومعادن است، مشکلات مردم و مشتریان مناطقی که بیشترین اعتراض در این باره را داشتند، بررسی می‌کند.

به گفته وی کار بررسی مشکلات مشتریان از استان خراسان آغاز می‌شود و کار این تیم در این استان تا ۲۷ دی ماه ادامه می‌یابد و قرار است این کار در استان‌های اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کرمان و خوزستان که دارای بیشترین شکایات هستند نیز انجام شود. فیضی تاکید کرد: در مرحله فراخوان اولیه ۱۰۰ نفر از دارندگان کامیون‌های دانگ‌فنگ که دچار مشکل شده‌اند، مورد شناسایی قرار گرفتند.

وی درباره این‌که آیا اعتراض خریداران نسبت به تحویل کامیون‌های چینی به جای کامیون‌های ژاپنی وارد بود؟ توضیح داد: از ابتدا هم قرار نبود که کامیون‌های ژاپنی تحویل مشتریان شود، بلکه قرار بود کامیون‌هایی با فن‌آوری شرکت‌های ژاپنی تحویل شود؛ بنابراین مشتریان در زمان خرید دقت نکرده بودند.

او با تاکید بر این‌که هر دو هفته یک بار با خودروسازان جلسه‌ داریم، در مورد مشکل کامیون‌های هوو شرکت ایران خودرو دیزل توضیح داد: مشکلی که قبلا برای این خودرو پیش آمده بود، حل شده و چند ماهی است که دیگر مشتریان برای شکایت در خصوص نقص فنی این خودرو مراجعه‌ای نداشته‌ و معایب این خودرو رفع شده است.