گروه خودرو- طی یک‌سال گذشته و با افزایش حجم واردات خودرو به کشور، خودروسازی تویوتا نیز توانسته مانند سایر برندهای معروف دنیا جایگاه قابل توجهی در ایران پیدا کند به طوری که... این شرکت هم‌اکنون بیش از ۹ مدل خودرو به بازار ایران عرضه کرده و قصد دارد به‌زودی خودرودهای اریون و RAV۴ را نیز وارد بازار کشور کند.

از میان محصولات عرضه شده تویوتا در کشور، امروز دو خودرو یاریس صندوق‌دار دنده اتومات و کرولا GLI-A دنده معمولی را با یکدیگر مقایسه کرده و حق انتخاب را به شما واگذار می‌کنیم.

این دو خودرو که هر دو به صورت CBU وارد می‌شود توانسته‌اند تا حدودی برای خود جایگاهی در بازار ایران به دست آورند.

کرولا از موتور ۱۸۰۰ سی‌سی بهره می‌برد که به واسطه آن می‌تواند ۱۳۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند، اما یاریس موتوری ۱۳۰۰ سی‌سی دارد که به واسطه آن توانایی تولید ۸۴ اسب‌بخار قدرت را داراست.

شما با یاریس می‌توانید تا سقف ۱۷۰ کیلومتر در ساعت گاز بدهید اما کرولا به شما این فرصت را می‌دهد که سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت را نیز تجربه کنید.

همچنین با وجود آن که کرولا از موتور پرقدرت‌تری نسبت به یاریس بهره می‌برد اما یاریس در شتاب‌گیری شرایط بهتری دارد به طوری که این خودرو برای رسیدن به شتاب صدکیلومتر نیازمند ۱۱ ثانیه زمان است اما کرولا برای رسیدن به این شتاب ۹/۱۱ ثانیه زمان احتیاج دارد که این امر به دلیل وزن بالای کرولا نسبت به یاریس است.

همچنین نگاهی به میزان مصرف سوخت این دو خودرو نیز نشان‌دهنده بهینه بودن یاریس است به طوری که این خودرو در هر صدکیلو ۵/۶ لیتر بنزین می‌سوزاند در حالی که کرولا برای طی کردن این مسافت نیازمند ۵/۷ لیتر بنزین است.

از لحاظ تجهیزات ایمنی نیز این دو خودرو به دلیل داشتن ترمز ABS و ایربگ در رده خودروهای ایمن قرار دارند.

هم‌اکنون در بازار، تویوتا یاریس سدان دنده اتومات با قیمت ۲۸میلیون و ۸۵۰هزار و کرولا نیز با قیمت ۳۱میلیون و ۸۰۰هزار تومان معامله می‌شود.