گروه خودرو - رییس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی هم به صف مخالفان افزایش تعرفه واردات خودرو در سال آینده پیوست.

عبدالرضا برزگری رییس موسسه استاندارد هرچند در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما عنوان کرد که این موسسه تنها یک عضو پیشنهاددهنده در مورد میزان تعرفه واردات خودرو است، اما بر این نکته تاکید داشت که اگر تعرفه واردات خودرو افزایش یابد، خودروسازها به کیفیت فعلی خودروهای تولیدی اکتفا خواهند کرد و تلاشی برای ارتقای کیفی محصولات خود صورت نمی‌گیرد.

وی در ادامه عنوان کرد که کاهش تعرفه نیز به صلاح صنعت خودروسازی کشورمان نیست چراکه محصولات تولیدی خودروسازهای جهانی، پشت مرزها در انتظار مجوز ورود هستند. برزگری که اظهارنظرهای وی چندی پیش در مورد میزان کیفیت خودروهای داخلی، با واکنش خودروسازها مواجه شد، بر این نکته تاکید کرد که کاهش تعرفه واردات باید با احتیاط صورت بگیرد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد آینده کیفیت خودروهای داخلی و سختگیری‌های این موسسه نسبت به عملکرد خودروسازها اظهار داشت: به عنوان فرد مطلعی که طی چند سال گذشته در موسسه استاندارد پیگیر کیفیت خودروهای داخلی بودم، با قاطعیت می‌گویم که سطح کیفی خودروهای داخلی نسبت به ۵ سال گذشته بهتر شده اما هنوز به سطح رضایتمندی نرسیده است.

برزگری در ادامه به درخواست خود از رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اشاره کرد و گفت: مدت زمان طولانی است که از خودروسازها برنامه کیفی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خواسته‌ایم که هنوز زیر بار نرفته‌اند، این در حالی است که احمد قلعه‌بانی رییس سازمان گسترش در این زمینه قول مساعدت داده و عنوان کرده که تا هفته آینده برنامه مذکور را به موسسه استاندارد خواهد داد.