ایرنا- رییس ستاد ساماندهی مسافربرهای شخصی روز گذشته از آنچه «همکاری نکردن» سازمان تاکسیرانی در فرآیند تغییر رنگ و پلاک پنج‌هزار خودروی مسافربر شخصی مدل ۷۸ به بالا در تهران نامید، انتقاد کرد و گفت: سازمان تاکسیرانی نه تنها همکاری لازم را ندارد، بلکه در این روند اخلال نیز ایجاد می‌کند.

«حسین هاشمی» تاکید کرد: چنانچه مالکان این خودروها برای تغییر رنگ و پلاک خودرو مسافربر شخصی مدل ۷۸ به بالای خود تا یک ماه آینده مراجعه نکنند، کارت سوخت خودرو آنها باطل می‌شود. وی با انتقاد از عملکرد سازمان تاکسیرانی در این زمینه گفت: سازمان تاکسیرانی باید مالکان خودروهای مسافربر شخصی مدل ۷۸ به بالا در تهران را برای تغییر رنگ و پلاک خودرو به ستاد ساماندهی مسافربرهای شخصی معرفی کند، اما نه تنها همکاری لازم را در این زمینه ندارد، بلکه در مواردی کارشکنی نیز می‌کند.

رییس ستاد ساماندهی مسافربرهای شخصی با ارائه آماری از تعداد مسافربرهای شخصی در کشور گفت: ۱۷هزار مسافربر مدل ۷۸ به بالا در کشور وجود دارد که پنج‌هزار دستگاه از این خودروها در تهران فعال است و مالکان آنها تاکنون برای تغییر رنگ و پلاک خودروی خود مراجعه نکرده‌اند.

هاشمی ‌با اشاره به اینکه تاکنون سه‌هزار دستگاه خودروی مسافربر شخصی در کشور برای تغییر رنگ و پلاک مراجعه کرده‌اند، از عملکرد ‌سازمان تاکسیرانی در این فرآیند انتقاد کرد و گفت: با شهرداری تهران در این زمینه مکاتباتی صورت گرفته و از این نهاد خواسته‌ایم با عواملی که در این زمینه اخلال ایجاد می‌کنند، برخورد شود. وی هشدار داد چنانچه مالکان مسافربرهای شخصی تا ۱۵ اسفند برای تغییر رنگ و پلاک خودروی خود مراجعه نکنند، پروانه تاکسیرانی و کارت سوخت آنها باطل می‌شود.

رییس ستاد ساماندهی مسافربرهای شخصی افزود: تاکنون ۱۲۰هزار دستگاه مسافربر شخصی در کشور ساماندهی شده است. وی گفت: ۱۷هزار و ۷۵۲ مالک خودروهای مسافربر شخصی در تهران مشمول این طرح هستند و مدل این خودروها ۷۸ تا ۸۶ است و ضرورت دارد مالکان آنها تا پایان بهمن ماه برای تغییر پلاک و رنگ خودرو مراجعه کنند.