گروه خودرو - با فاکتور گرفتن از ریو باید محدوده قیمتی خودروهای ۱۰ تا ۱۵میلیون تومان بازار کشور را قلمرو محصولات ایران‌خودرو دانست. محدوده‌ای که با جای گرفتن پژو ۴۰۵، سمند معمولی، پژو ۲۰۶ تیپ ۲، تندر-۹۰ و ۲۰۶ صندوق‌دار V۲۰، در آن، مشتریان زیادی دارد و در آینده نیز با اضافه شدن خودرو x۱۲ و احتمالا مینیاتور به این جمع، محدوده مذکور، پرمشتری‌تر هم خواهد شد.

ابتدا گران‌ترین عضو این محدوده قیمتی یعنی پژو ۲۰۶ صندوق‌دار V۲۰ را بررسی می‌کنیم. این محصول از موتوری ۱۴۰۰ سی‌سی با قدرت ۷۵ اسب‌بخار بهره برده و استاندارد یورو ۳ را پاس می‌کند.

پشت فرمان آن می‌توان تا ۱۷۰کیلومتر در ساعت گاز داد و پس از ۱/۱۴ثانیه به شتاب صد کیلومتر رسید. V۲۰ گیربکسی پنج‌دنده معمولی دارد و ۸ سوپاپه به حساب می‌آید. این محصول، مصرف سوخت پایینی داشته و در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی ۴/۶لیتر بنزین می‌سوزاند. V۲۰ همچنین در سیکل اتوبان ۵ و در شهر نیز ۹/۸لیتر سوخت مصرف می‌کند.

در این مدل از ۲۰۶ صندوق‌دار خبری از ایربگ و ترمز ABS نیست. V۲۰ هم‌اکنون با قیمت ۱۴میلیون و ۶۰۰هزار تومان در بازار داخل به فروش می‌رسد. پس از این محصول به سراغ دیگر عضو محدوده قیمتی ۱۰ تا ۱۵میلیون تومان بازار خودرو کشور یعنی تندر-۹۰ می‌رویم. خودرو پرحاشیه‌ای که هم‌اکنون در سه مدل E۰، E۱ و E۲ روانه بازار شده است. این سه هرچند از جنبه مشخصات فنی و موتوری فرقی با یکدیگر ندارند اما آپشن‌های به‌کار رفته در آنها متفاوت است، تندر-۹۰ از موتوری ۱۶۰۰ سی‌سی با قدرت ۱۰۵ اسب‌بخار بهره‌مند و ۱۶ سوپاپه و ۴ سیلندر محسوب می‌شود.

این محصول استاندارد یورو ۲ را پاس کرده و در هرصد کیلومتر سیکل شهری ۷/۹لیتر بنزین می‌سوزاند در حالی که مصرف سوخت تندر در سیکل اتوبان ۱/۷لیتر است.

حداکثر سرعتی را که می‌توان با تندر-۹۰، تجربه کرد، ۱۸۳کیلومتر در ساعت بوده و در عرض ۲/۱۰ثانیه نیز می‌توان به شتاب صدکیلومتر رسید. اگر مدل‌های مختلف تندر را با یکدیگر مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد ۰ E ساده‌ترین آنها است. این مدل از تجهیزات ایمنی نظیر ایربگ و ترمز ABS برخوردار نبوده اما کولر جزو تجهیزات رفاهی آن به حساب می‌آید. E۰ هم‌اکنون با قیمتی حدود ۱۰میلیون تومان در بازار داخل خرید و فروش می‌شود. این در حالی است که تندر ۱ E با بهره‌گیری از امکانات ایمنی نظیر ایربگ سمت راننده و ترمز ABS قیمتی برابر با ۱۱میلیون و ۹۰۰هزار تومان دارد. همچنین مدل۲ E تندر نیز که از ایربگ سمت راننده و کنار راننده به همراه ترمز ABS برخوردار است هم‌اکنون با نرخ ۱۳میلیون و ۹۰۰هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.