ایسنا- رییس ستاد ساماندهی مسافربرهای شخصی با اشاره به آغاز مرحله سوم طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی برای خودروهای مدل ۱۳۷۲ به قبل از شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه سال جاری گفت: این طرح برای ۱۰‌هزار متقاضی که بانک صادرات را به عنوان بانک عامل انتخاب کرده‌اند، اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به سهمیه تعیین شده برای بانک صادرات، امکان تغییر بانک عامل سایر متقاضیان به این بانک وجود ندارد، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مسافربرهای شخصی برای خودروهای «پژو» و «سمند» ۷‌میلیون تومان و «روآ» و «پراید» ۵‌میلیون تومان وام با سود ۱۲‌درصد و بازپرداخت ۵ ساله دریافت می‌کنند.

رییس ستاد ساماندهی مسافربرهای شخصی با اشاره به این که مرحله سوم طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی در راستای توسعه حمل و نقل عمومی، کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا در کشور اجرا می‌شود، گفت: در بخش اول مرحله سوم طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی، صرفا متقاضیانی که بانک صادرات را برای دریافت تسهیلات در نظر گرفته‌اند، می‌توانند با در دست داشتن معرفی‌نامه از طریق سازمان تاکسیرانی شهر خود با مراجعه به بانک صادرات و تکمیل پرونده برای دریافت وام و اسقاط و خرید تاکسی اقدام کنند.

وی در ادامه گفت: متقاضیان در مرحله سوم در ازای اسقاط خودرو، یک و نیم‌میلیون تومان تخفیف خرید تاکسی جایگزین در نظر گرفته شده است و متقاضیانی که موفق به تکمیل پرونده نشده‌اند، منتظر فراخوان خودروی خود برای اسقاط باشند.

رییس ستاد ساماندهی مسافربرهای شخصی افزود: مالکان خودروهای مسافربر شخصی مدل ۱۳۷۲ به قبل - طرف قرارداد بانک صادرات - فقط تا پایان اردیبهشت ماه می‌توانند برای تکمیل پرونده اقدام کنند و در صورت عدم مراجعه از فهرست پرداخت تسهیلات حذف می‌شوند.

رییس ستاد ساماندهی مسافربرهای شخصی تاکید کرد: خودروسازان نیز ۲۰ روز از زمانی که وجه را دریافت می‌کنند، فرصت دارند خودرو را تحویل دهند.

رییس ستاد ساماندهی مسافربرهای شخصی افزود: متقاضیان برای اطلاع بیشتر می‌توانند به پایگاه ستاد ساماندهی مسافربرهای شخصی به نشانی www.mosaferbar.ir مراجعه کنند.