ایسنا- ارزبری تولیدات داخلی سال گذشته ۲/۳میلیارد‌دلار بود احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان، با اظهار این مطلب افزود: سال گذشته حدود ۵۰هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شد که حدود یک میلیارد‌دلار ارز از کشور خارج کرد این در حالی است که تولید بیش از یک‌میلیون و ۳۰۰‌هزار دستگاه خودرو در کشور حدود ۲/۳‌میلیارد‌دلار ارزبری داشت. وی با اشاره به این‌که انجمن خودروسازان مشکلی با واردات خودرو ندارد، گفت: واردات باید انجام شود، چرا که به نوعی رقابت ایجاد می‌کند.

او خاطرنشان کرد: به اعتقاد من واردات به ارز کشور فشار وارد می‌کند؛ به طوری که متوسط ارزبری هر تولید داخلی حدود ۲۴۶۰‌دلار بوده و این در حالیست که این رقم برای هر دستگاه خودرو وارداتی به طور متوسط ۲۰هزار‌دلار بوده است اما باید دانست که در ایران خودروهای سواری وجود دارند که زیر ۱۰۰‌دلار ارزبری دارد و کامیون‌هایی وجود دارند که حدود ۷۰هزار‌دلار ارزبری دارند.

نعمت‌بخش درباره تولیدات خودروهای سواری در سال گذشته توضیح داد: سال گذشته حدود یک‌میلیون و ۵۸‌هزار دستگاه خودرو سواری تولید شد که ارزبری آنها یک میلیارد و ۹۶۸‌میلیون‌دلار بود که به طور متوسط ارزبری هر خودرو سواری ۱۸۶۰‌دلار بوده است و به نظر من سخت‌گیری دولت برای واردات نیز به دلیل ارزبری بالای آن است.