خبرگزاری مهر - مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه ایران خودرو با بحران نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کند، اعلام کرد: با اتخاذ انضباط مالی می‌خواهیم بحران نقدینگی این گروه را مدیریت کنیم. جواد نجم‌الدین در مراسم تودیع و معارفه قائم مقام اقتصادی و مالی سابق و جدید ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: جریان نقدینگی در سطح گروه صنعتی را باید هدایت و مدیریت تا از منابع محدود بتوانیم به نحو شایسته بهره‌برداری کنیم.

وی افزود: با مدیریت بر منابع می‌توانیم محصولات با استانداردهای روز و مطابق با ذائقه مصرف‌کننده تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی کنیم.

نجم‌الدین تصریح کرد: شرکت در حال حاضر با بحران نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کند و بنابراین نهادینه شدن نهضت کاهش هزینه و انضباط مالی را با جدیت دنبال می‌کنم. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: اتخاذ سیاست‌های انقباضی از سوی بانک‌ها در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی باعث شده که این واحدها با مشکل نقدینگی مواجه شوند.

وی راه رهایی ایران خودرو از بحران نقدینگی را انضباط مالی دانست و اظهار داشت: با اتخاذ رویکرد جدید اقتصادی و مالی و استفاده بهینه از منابع و تعامل با بانک‌ها و اتخاذ سیاست واحد جهت اخذ تسهیلات می‌توانیم بر چالش‌های پیش رو فائق آییم. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو همچنین از واگذاری واحدهای قطعه‌سازی به بخش خصوصی خبر داد.