ایسنا- در حالی که برخی نمایندگان مجلس از قطع عرضه خودرو از سوی خودروسازان خبر داده‌اند، اما مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت هرگونه اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی در این زمینه را وظیفه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دانست. کیومرث فروتنی در پاسخ به اینکه برخی نمایندگان مجلس از قطع عرضه خودرو از سوی خودروسازان خبر داده‌اند، این اخبار را تایید می‌کنید؟ اظهار کرد: مباحث مرتبط با فروش خودرو و پیگیری‌های آن مربوط به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است و ترجیح می‌دهم این موضوع از سوی سازمان حمایت پیگیری شود.

وی ادامه داد: مباحث مرتبط با عرضه و فروش خودرو را سازمان حمایت پیگیری می‌کند و ما به عنوان دفتر ماشین‌سازی به صورت جنبی در جریان مسائل مربوط به عرضه و فروش خودرو هستیم، اما به طور کلی این مباحث مربوط به سازمان حمایت است.

مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به اینکه به هر حال شما قطع عرضه خودرو از سوی خودروسازان بزرگ را تایید می‌کنید یا نه، خاطرنشان کرد: مباحث مربوط به قیمت، عرضه و فروش خودرو مربوط به سازمان حمایت است و باید از سوی این سازمان پیگیری شود البته ما تاکنون گزارش مشخص و روشنی در این خصوص نداشته‌ایم.

پیش از این یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفته بود که امتناع خودروسازان از تحویل دادن خودرو به مشتریان سبب شده زمزمه‌هایی در مجلس مبنی بر تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی ایران ‌خودرو و سایپا مطرح شود.

به گفته محمد سلیمانی، مجلس با آنچه درباره افزایش قیمت خودروها از سوی شرکت‌های خودروسازی مطرح است، موافق نیست، زیرا حتما باید در این رابطه کار کارشناسی انجام شود.