ایسنا - رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان به نمایندگی‌های فروش خودروسازان هشدار داد با هرگونه تخلف گرانفروشی و عدم عرضه خودرو به شدت برخورد خواهد شد.

سیدجواد تقوی در پاسخ به اینکه بعضا شنیده می‌شود برخی از خودروسازان از عرضه محصول خودداری می‌کنند، اظهار کرد: خودروسازان در حال حاضر فروش محصولات خود را به شیوه‌های مختلفی از جمله فروش نقدی و پیش‌فروش انجام می‌دهند با این حال ممکن است تخلفاتی در نمایندگی فروش رخ داده باشد که در صورت اثبات با آن برخورد خواهد شد. وی در پاسخ به اینکه برخی از نمایندگی‌های فروش در پاسخ به خریداران عنوان می‌کنند که به دلیل عدم عرضه از سوی خودروساز خودرویی به نرخ رسمی برای فروش ندارند، اظهار کرد: نمایندگی‌ها سهمیه‌ فروش خود را از خودروسازان دریافت می‌کنند بنابراین اگر نمایندگی سهم خود را به طور کامل عرضه کرده باشد پذیرفتنی است؛ اما اگر خودرو را در اختیار داشته و از فروش خودداری کند، تخلف است.

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در پاسخ به اینکه مراجعان به نمایندگی‌های فروش خودروسازان چگونه باید متوجه شوند که نمایندگی خودرویی برای فروش دارد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: این کار از سوی سازمان حمایت پیگیری می‌شود. به عنوان مثال خریداری که در مراجعه به نمایندگی به‌رغم رویت خودرو با پاسخ موجود نیست مواجه شده است، می‌تواند به ما اعلام کند تا پیگیری شود.

تقوی ادامه داد: اینکه نمایندگی رسمی فروش خودروساز محصولات را گران‌تر از نرخ مصوب عرضه کند، تخلف است به‌گونه‌ای که یکی از موضوعاتی که در طرح اخیر تشدید نظارت و بازرسی با آن برخورد می‌شود، چنین مصادیقی است.