ایسنا- مدیرعامل پارس خودرو در پاسخ به انتقادات مطرح شده در زمینه فقدان برنامه‌ریزی برای تولید مدل‌های جدید خودروی ماکسیما در ایران، از رایزنی‌های این شرکت برای این منظور خبر داد. روح‌الله صمدی مله در پاسخ به این پرسش که چه خودرویی جایگزین ماکسیما خواهد شد؟ اظهار کرد: جایگزین ماکسیما، خودروی تیانا است که در حال حاضر تولید آن انجام می‌شود. وی درباره اینکه آیا تولید خودروی تیانا برای پوشش توقف تولید ماکسیما افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: تیراژ این خودرو اقتصادی است و به اندازه‌ای است که مورد نیاز بازار است. البته خودروهای دیگری را برای جایگزینی ماکسیما مدنظر داریم که در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

صمدی مله در پاسخ به اینکه برخی کارشناسان از فقدان برنامه‌ریزی پارس خودرو برای تولید مدل جدید ماکسیما در ایران انتقاد کرده‌اند آن هم در شرایطی که هم‌اکنون مدل‌های جدید این خودرو در ژاپن و آمریکا تولید می‌شود، اظهار کرد: در این زمینه فعالیت‌های لازم صورت گرفته که البته هنوز به نتیجه قطعی برای اعلام نرسیده است. ولی به هر حال ما برای فعالیت در این حوزه از بازار در حال رایزنی هستیم.

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین از تشکیل تیم‌های ویژه بازرسی جهت تشدید نظارت بر نمایندگی‌های این گروه و برخورد با نمایندگی‌های متخلف خبر داد. صمدی مله اظهار کرد: با عاملان هرگونه تخلف در عرضه، گران‌فروشی و عدم پاسخگویی به مشتریان جدا برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: تیم‌های بازرسی برای نظارت و اثر بخشی بیشتر بازرسی‌ها تشکیل و برنامه‌ریزی در جهت برخورد قانونی با نمایندگی‌های متخلف انجام شده است و با نمایندگی‌هایی که بدون توجه به شرایط کنونی باعث ایجاد نگرانی و اضطراب در بازار شوند، به شدت برخورد و امتیاز نمایندگی آنها ابطال خواهد شد. قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: تاکنون ۳ نمایندگی فروش سایپا به دلیل تخلف لغو امتیاز شده‌اند.