مهر- ‌وزیر صنعت، معدن و تجارت از گزارش مدیران دو خودروساز بزرگ کشور به هیات دولت در جلسه چهارشنبه گذشته خبر داد و گفت: در این جلسه، درخواست شد تا تولید به سقف مصوبی که خودروسازان از قبل پیش‌بینی کردند، برسد به‌گونه‌ای که به کنترل بهتر قیمت‌ها در بازار کمک کند. مهدی غضنفری چهارشنبه گذشته در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره حضور خودروسازان بزرگ در جلسه هیات دولت گفت: دو خودروساز بزرگ یعنی ایران خودرو و سایپا درباره چگونگی مقابله با تحریم‌ها در موضوع تامین قطعات، بومی سازی و بهبود کیفیت گزارش خوبی به هیات دولت ارائه کردند.

وی اظهارکرد: البته خودروسازان درباره برخی مشکلات در موضوع تامین ارز، سرمایه در گردش و قیمت گذاری مطالبی بیان کردند که هیات دولت نیز از خودروسازان به علت حفظ تولید و اشتغال و همچنین توجه به امر صادرات تقدیر کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: درخواست هیات دولت این بود که تولید به سقف مصوبی که خودروسازان از قبل پیش‌بینی کردند برسد به گونه‌ای که به کنترل بهتر قیمت‌ها در بازار کمک کند.

وی افزود: همچنین درباره بهبود کیفیت، بومی سازی برخی قطعات و توسعه صادرات تأکید مجدد و قول داده شد که تامین نقدینگی خودروسازان و در اختیار گرفتن ارز مبادله‌ای برای آنها تسهیل شود و بانک مرکزی مساعدت و کمیته‌ای از تیم اقتصادی دولت این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

غضنفری تصریح کرد: درباره قیمت‌گذاری‌ها تصمیم جدیدی گرفته نشد و کار به کمیته تخصصی این حوزه واگذار شده است که پس از برگزاری جلسه در آن کمیته، تصمیمات لازم مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره افزایش قیمت برخی خودروها از طرف خودروسازان گفت: از نظر دولت، قیمت‌هایی که سازمان حمایت به عنوان قیمت مصوب اعلام می‌کند، مبنای کنترل بازار و تعزیرات خواهد بود و برای هر گونه فروش بالاتر از قیمت مصوب، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان پرونده تخلف تشکیل می‌دهد و سازمان تعزیرات حکومتی با آن برخورد خواهد کرد.

غضنفری گفت: البته گزارش‌هایی داریم که برخی خریداران خودرو، خودروهای خود را در حاشیه بازار به قیمت بالاتر به فروش می‌رسانند که علت آن کمبود عرضه است و درباره این موضوع و تفاوت قیمت برخی خودروها، تصمیمات امروز دولت مشکلات را حل خواهد کرد.