خبرگزاری فارس- دبیر انجمن خودروسازان با رد خبر توقف فعالیت شرکت‌های خودروسازی بخش‌خصوصی گفت: شماره‌گذاری خودروهای بخش‌خصوصی به دلیل عدم اخذ مجوز از تبصره ۱۳ مدتی متوقف شده بود که این مساله نیز اکنون حل شده است. احمد نعمت‌ بخش اخبار مطرح مبنی بر ورشکستگی برخی از شرکت‌های خصوصی خودروساز را شایعه دانست و رد کرد. وی گفت: وزارت صنایع و معادن در مقطعی اعلام کرد بر اساس آیین‌نامه تبصره ۱۳ خودروهای دارای مصرف ۶ لیتر باید برای شماره‌گذاری از ستاد تبصره ۱۳مجوز دریافت کنند. نعمت‌بخش ادامه داد:

ایران خودرو و سایپا به دلیل تعامل بیشتری که با ستاد تبصره ۱۳ برای گازسوز کردن خودروها و جایگزینی خودروهای فرسوده داشتند، مجوز شماره‌گذاری را برای خودروهای بنزینی دارای مصرف سوخت بیش از ۶ لیتر گرفتند، ولی خودروسازان بخش‌خصوصی از آیین‌نامه‌های ستاد دیر مطلع شدند و تا خواستند اقدام کنند مجوز شماره‌گذاری‌شان باطل شده بود. وی گفت: طی روال اداری گرفتن تعهد از خودروسازان بخش‌خصوصی برای گازسوز کردن خودروهایشان در سال آینده حدود یک ماه و نیم به طول انجامید و متاسفانه طی این مدت شماره‌گذاری خودروهای بخش‌خصوصی متوقف شد.

دبیر انجمن خودروسازان ادامه داد: اما خوشبختانه شرکت‌های خودروساز بخش‌خصوصی با دادن تعهد، مجوز تولید خودروهای بنزین را تا پایان سال از ستاد تبصره ۱۳ دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: البته به دلیل تحریم، خودروسازان با مشکلاتی مانند لزوم تغییر دادن بانک‌ها، انجام معاملات با یورو به جای دلار و عدم گشایش LC مواجه شده‌اند، اما این مسائل شامل حال تمام شرکت‌های دولتی و خصوصی خودروساز شده و بحث ورشکستگی هیچ یک از شرکت‌های خودرو ساز صحت ندارد. نعمت‌بخش بر این اساس اخبار مربوط به توقف فعالیت برخی شرکت‌های خودروساز مانند زاگرس خودرو و کرمان خودرو را رد کرد.