واحد مرکزی خبر- رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه از ابتدای امسال ۷هزار و ۲۰۰ دستگاه وسیله نقلیه در ناوگان عمومی جاده‌ای نوسازی شده است، گفت: این وسایل نقلیه شامل اتوبوس‌، سواری کرایه‌، مینی بوس و کامیون است که تا پایان سال به ۱۰‌هزار دستگاه افزایش می‌یابد. محمد بخارایی روزگذشته در آستانه روز حمل‌ونقل در نشستی با خبرنگاران‌ افزود: نوسازی کامیون باری در اولویت این سازمان قرار دارد. وی گفت : طرح محدودیت تردد کامیونهای با عمر بالای ۴۰ سال از اول آبان اجرا شده است در حالی که ۲۳۰‌هزار دستگاه کامیون با عمر میانگین ۲۳ سال در شبکه جاده‌ای تردد می‌کند.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در اجرای این محدودیت‌، در مرحله اول صدور بارنامه بیش از ۵۰۰ کیلوگرم در مسافت بیش از ۵۰۰ کیلومتر برای این نوع کامیون‌های بالای ۴۰ سال ممنوع است و در مراحل بعدی میزان بار و مسافت محدودتر خواهد شد. معاون وزیر راه و ترابری با اشاره به اینکه امسال ۱۳‌میلیارد تومان از اعتبارات ستاد تبصره ۱۳ برای نوسازی کامیون‌های با عمر بالای ۴۰ سال اختصاص داده شده است‌، افزود: نوسازی ۳ هزارو۲۰۰ دستگاه از این نوع کامیون‌ها در برنامه امسال است.

بخارایی در ادامه با بیان اینکه سالانه ۱۱‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تن کالا از قلمرو ایران ترانزیت می‌شود‌، گفت : ترانزیت کالا به ایجاد درآمد‌، اشتغال‌، عمران مناطق و امنیت کشور کمک می‌کند و زیرساخت‌های لازم برای استفاده از ظرفیت ترانزیت کشور در بخش‌های جاده‌ای‌، ریلی و بندری ایجاد شده و در حال توسعه است.