گروه خودرو- الزام به گازسوز کردن خودروهای تولیدی با مصرف بیش از ۶لیتر در سیکل ترکیبی به تندر-۹۰ هم رسید. در حال حاضر تندر-۹۰ در دو شرکت ایران‌خودرو و پارس‌خودرو تولید می‌شود که مدل گازسوز آن به گفته مدیر محصول شرکت رنو پارس در اداره بازاریابی در حال گذر از آخرین مرحله تست قرار دارد و پس از آن این خودرو وارد مرحله تجاری (بازار) خواهد شد. اخباری افت توان تندر-۹۰ را پس از گازسوز شدن ۱۰ تا ۱۲درصد ارزیابی و تصریح می‌کند: مدل بنزین‌سوز این خودرو ۱۰۵ اسب بخار قدرت دارد که پس از گازسوز شدن و افت ۱۰ تا ۱۲درصدی قدرت آن به ۸۷اسب بخار خواهد رسید.

وی در خصوص دلایل افت قدرت خودرو پس از گازسوز شدن اظهار داشت: استفاده از سوخت CNG حرارت در خودرو را افزایش می‌دهد و به اصطلاح عام این امر موجب خشک شدن قطعات خودرو می‌شود؛ اما شرکت رنو به منظور برطرف کردن این مشکل سوپاپ‌های تندر-۹۰ مدل گازسوز را تغییر داد. تا به این طریق بتواند قابلیت پذیرش حرارت را در خودرو افزایش دهد.

به گفته اخباری بیشتر قطعات CNG (سیلندرها، لوله‌های فشار بالا، رگولاتور تنظیم فشار و انژکتورها) در ایران و با پشتیبانی تامین‌کنندگان بزرگ اروپایی و بین‌المللی ساخته می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که فرآیند گازسوز کردن تندر-۹۰ به چه صورتی خواهد بود، اظهار داشت: فرآیند گازسوز کردن این خودرو زیر نظر شرکت رنو توسط ایران‌خودرو و پارس‌خودرو انجام خواهد شد.

شرکت رنو علاوه بر تولید خودروهای گازسوز برای بازار ایران مدل‌های گازسوز (CNG) رده CLIO و ANGOO را برای بازارهای اروپایی تولید کرده است. همچنین مدل‌های اختصاصی رده MEGANE و KANGOO و CLIO گاز سوز را در آرژانتین تولید و به فروش رسانده است.