ایسنا - خودروسازان بزرگ کشور اخیرا برخی از محصولاتشان را به صورت فروش نقدی و البته محدود از نظر زمانی ارائه کرده‌اند و این در حالی است که قیمت برخی از این خودروها تفاوت چندانی با بازار ندارد. به عنوان نمونه در حالی سمند LX سال سفارشی در سیستم فروش نقدی ایران خودرو با قیمتی معادل ۱۵میلیون و ۳۶۰هزار تومان با امکاناتی از قبیل رنگ ویژه، ‌تودوزی، چرم طبیعی،‌ قطعات تزیینی، هندزفری موبایل، آینه تاشوی برقی، رینگ آلومینیومی جدید و قربیلک فرمان چرمی عرضه شده است که سمند LX بدون داشتن چنین امکاناتی ۱۴میلیون و ۵۰۰ تا ۱۴میلیون و ۶۰۰هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد. البته ایران خودرو یک سمند LX ارتقا یافته را نیز به فروش نقدی گذاشته که در رنگ‌هایی مثل آبی رویال، نقره آبی و سبز انگوری تیره متالیک و با امکاناتی مثل موتور ارتقا یافته، سیستم به‌سوزی مخصوص هوای سرد، کفی صندلی عقب متناسب با نصب کمربند ایمنی و هندزفری موبایل با قیمتی معادل ۱۴میلیون و ۵۳۰هزار تومان به فروش می‌رود که تفاوت چندانی در قیمت آن نسبت به مدل بدون امکانات فوق سمند LX در بازار ندارد. همچنین پژو پارس در رنگ‌های نقره‌ای متالیک و سفید و دارای تجهیزات جانبی رینگ آلومینیومی و هندزفری موبایل به قیمت ۱۶میلیون و ۹۸۰هزار تومان به فروش نقدی می‌رسد که نسبت به قیمت کف بازار آن حدود ۲۰۰هزار تومان کمتر است.

قیمت نقدی پژو GLX در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری با تریم بژ، رادیو پخش MP۳ و هندزفری موبایل نیز ۱۲میلیون و ۷۸۰هزار تومان است؛ در حالی که قیمت حاشیه بازار این خودرو بدون امکانات فوق هم اکنون ۱۲میلیون و ۹۰۰هزار تومان است.

همچنین فروش نقدی پژو روآ بین ۲۳۰ تا ۳۸۰هزار تومان گران‌تر از قیمت کف بازار این خودرو در رنگ‌های نوک مدادی متالیک، نقره آبی، بژ و مشکی با امکاناتی مثل رنگ ویژه و هندزفری موبایل با قیمت‌هایی بین ۸میلیون و ۴۸۰هزار تومان تا ۸میلیون و ۶۳۰هزار تومان برای فروش درنظر گرفته شده است، این در حالی است که قیمت نوع بنزین سوز این خودرو در بازار تهران حدود ۸میلیون و ۲۵۰هزار تومان است.

از سوی دیگر، شرکت سایپا نیز برای سه مدل از محصولاتش فروش نقدی برقرار کرده است. به عنوان مثال در حال حاضر پراید بنزین سوز صبا با قیمت هفت میلیون و ۲۳۰هزار تومان به فروش می‌رسد؛ در حالی که قیمت بازار این خودرو حدود هفت میلیون و ۳۵۰هزار تومان تا هفت میلیون و ۴۰۰هزار تومان است.