ایسنا- بازار خودرو در هفته‌ای که گذشت با نوسان و افزایش عمومی‌ در سطح قیمت‌ها همراه بود. افزایش قیمت سمند بنزینی

در هفته گذشته قیمت سمند بنزین‌سوز با ۱۵۰‌هزار تومان افزایش به ۱۲‌میلیون و ۵۵۰‌هزار تومان رسید و نوع گازسوز این خودرو نیز با ۱۰۰‌هزار تومان کاهش به ۱۳‌میلیون و ۸۵۰‌هزار تومان رسید.

همچنین قیمت سمند LX نیز تا ۱۴‌میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان در سطح بازار تهران رسید و نوع دوگانه‌سوز آن حدود ۱۵‌میلیون و ۸۰۰‌هزار تومان به فروش رفت.

قیمت پژو پارس معمولی در این مدت با کمی‌ افزایش نسبت به هفته قبل از آن به ۱۷‌میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان رسید، اما مدل ELX این خودرو به ۲۰‌میلیون تومان رسید که تغییر چندانی نسبت به قبل نداشت.

افزایش قیمت پراید بنزینی

قیمت پراید بنزین‌سوز با افزایش ۱۰۰‌هزار تومانی نسبت به هفته پیش از آن به هفت‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان رسید و نوع گازسوز آن نیز با ۵۰‌هزار تومان افزایش حدود هشت‌میلیون و ۶۰۰‌هزار تومان در بازار تهران معامله شد. همچنین قیمت پراید‌ هاچ‌بک با ۱۰۰‌هزار تومان افزایش به هفت‌میلیون و ۸۰۰‌هزار تومان رسید. این در حالی است که شرکت سایپا اخیرا اعلام کرده بود که برای جلوگیری از روند افزایشی قیمت خودرو، فروش نقدی و همچنین برنامه افزایش تولید خودروهای پراید را آغاز کرده است.

نوسان قیمت پژو GLX

قیمت پژو GLX بنزین‌سوز با ۱۰۰‌هزار تومان افزایش نسبت به هفته پیش از آن به ۱۳‌میلیون و ۱۰۰‌هزار تومان رسید، ولی نوع گازسوز آن با ۱۰۰‌هزار تومان کاهش ۱۳‌میلیون و ۸۰۰‌هزار تومان معامله شد.

همچنین پژو روآ بنزین‌سوز و گازسوز به ترتیب هشت‌میلیون و ۲۵۰‌هزار تومان و ۹‌میلیون و ۲۵۰‌هزار تومان در بازار تهران به فروش رفت.

پژو ۲۰۶

در هفته گذشته تیپ ۲ پژو ۲۰۶ معادل ۱۳‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان در بازار تهران معامله شد، در حالی که تیپ ۶ این خودرو که در بازار کمیاب نیز شده است، در کم‌ترین و بیش‌ترین قیمت حدود ۵/۱۷ تا ۱۹‌میلیون تومان خرید و فروش شد. مدل V۲۰ پژو ۲۰۶ SD حدود ۱۳‌میلیون و ۶۰۰‌هزار تومان، مدل V۱ آن ۱۴‌میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان و مدل V۹ آن حدود ۱۸‌میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان در بازار تهران معامله شد.

افزایش ۱۰۰هزار تومانی قیمت زانتیا

در هفته‌ای که گذشت قیمت زانتیا با حدود ۱۰۰‌هزار تومان افزایش نسبت به هفته قبل از آن حدود ۲۷‌میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان معامله شد.

قیمت انواع تندر۹۰

تندر۹۰ مدل E۰ بسته به انواع آن در هفته گذشته بین۱۰ تا ۱۱‌میلیون تومان به فروش رفت. مدل E۱ این خودرو نیز حدود ۱۲‌میلیون و مدل E۲ آن بسته به تجهیزات مختلف بین ۱۳ تا ۱۴‌میلیون تومان به فروش رفت. این در حالی است که طبق قرارداد قیمت این خودرو در پایین‌ترین و بالاترین مدل باید بین ۹ تا ۱۰‌میلیون تومان باشد که به دلیل محقق نشدن برنامه تولید به دلیل برخی مسایل و عدم جوابگویی به نیاز متقاضیان، قیمت این خودرو دچار رشد کاذب شده است.