گروه خودرو - برچسب سوخت خودرو که قرار بود اوایل بهمن‌ماه نصب شود، ظاهرا با امتناع خودروسازها تا پایان سال اجرایی نخواهد شد. این در حالی است که مبحث استانداردسازی مصرف سوخت در برنامه سوم توسعه تاکید و براساس ماده ۱۲۱ برای برنامه چهارم تنفیذ و قانونی شده و کمیته اجرایی نیز طی ماه‌های گذشته معیار مصرف انرژی برای خودروها را تدوین کرده اما از اجرای این طرح هنوز خبری نیست. هرچند شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت چندی پیش با تاکیدبر الزام خودروسازها به استفاده از برچسب خودروها با وجود تصویب نهایی در کمیته معیارهای مصرف انرژی، کوتاهی در این امر را متوجه موسسه استاندارد دانست، اما این موسسه نیز بر ابلاغ نصب برچسب سوخت به خودروسازها تاکید و عدم‌اجرایی شدن طرح مذکور را، سرباز زدن خودروسازها و وزارت صنایع و معادن از این امر خواند.

نظام‌الدین برزگری معاون نظارت بر اجرای استاندارد موسسه استاندارد روز گذشته در گفت‌و‌گو با ایسنا اعلام کرده است که «این موسسه اقدامات لازم برای ابلاغ برچسب سوخت به خودروسازها و وزارت صنایع را انجام داده و اگر خودروسازها از انجام آن سرباز زنند، با آنها برخورد و تا پایان امسال لیست خودروهایی که فاقد برچسب مذکور باشند را به اداره راهنمایی و رانندگی ابلاغ می‌کنیم تا از شماره‌گذاری آنها جلوگیری شود.» امتناع وزارت صنایع و خودروسازها از نصب برچسب سوخت خودرو را می‌توان به نوعی مخالفت آنها با طرح مذکور تعبیر کرد هر چند که حسین بهمن‌آبادی دبیر کمیته انرژی ستاد تبصره ۱۳ چندی پیش از حل اختلافات و پذیرش این طرح از سوی خودروسازها خبر داده بود.

حال به نیمه اسفندماه نزدیک می‌شویم، این در حالی است که بعید به نظر می‌رسد، خودروسازها طرح نصب برچسب سوخت را با توجه به روزهای پایانی سال اجرا کنند.