گروه خودرو- ایران با یک پله صعود هفدهمین تولیدکننده خودرو در جهان شناخته شد. به گزارش سازمان بین‌المللی و وسایل نقلیه موتوری، کل تولید صنعت خودروسازی ایران در سال ۲۰۰۷ بالغ‌بر ۹۹۷هزار و دویست و چهل دستگاه بود که از این رقم ۸۸۲هزار دستگاه شامل خودروهای سواری و ۱۱۵هزار و دویست و چهل دستگاه شامل خودروهای تجاری بوده است.

براساس این گزارش، شرکت‌های خودروسازی جهان در سال ۲۰۰۷ در مجموع بیش از ۷۳میلیون دستگاه انواع خودرو تولید کرده‌اند که تولید چهل شرکت خودروسازی در این سال با افزایش ۴/۵درصدی نسبت به سال قبل مواجه بوده است.

از مجموع ۷۳میلیون دستگاه خودروی تولید شده در دنیا، ۵۳میلیون دستگاه مربوط به خودروهای سواری و ۲۰میلیون و ۱۰۱هزار دستگاه نیز مربوط به خودروهای تجاری بوده است.

براساس این گزارش، ژاپن، آمریکا و چین به ترتیب بزرگ‌ترین کشورهای تولیدکننده خودرو در سال ۲۰۰۷ شناخته شده‌اند. تولید این کشورها به ترتیب ۱۰/۱۱، ۸۸۲/۸ و۸۵۹/۷ میلیون دستگاه اعلام شده است.

ایران نیز در این سال با رشد ۳/۱۰درصدی نسبت به سال قبل توانسته با یک پله رشد رتبه هفدهم را به خود اختصاص دهد. خودروسازان ایرانی در سال ۲۰۰۶ با تولید ۹۰۴هزار و پانصد دستگاه خودرو در مجموع ۳۶/۱درصد کل تولید جهانی خودرو را به خود اختصاص داده و توانستند رتبه هجدهم را در جهان کسب کنند.