ایسنا- انجمن جهانی خودروسازان، گروه فاو را به عنوان بزرگترین شرکت خودروسازی چین در سال ۲۰۰۸ میلادی معرفی کرد.

گروه خودروسازی فاو در سال گذشته موفق به تولید ۶۳۷‌هزار و ۷۲۰ دستگاه انواع خودرو شده و عنوان بزرگترین خودروساز چین را از آن خود کرد.

کل تولید این شرکت در سال گذشته مربوط به خودروهای غیرتجاری یا همان سواری بوده و فاو در زمینه تولید خودروهای تجاری تولیدی در سال ۲۰۰۸ میلادی نداشته است.

گروه فاو همچنین توانست در سال گذشته میلادی در رده ۲۰ بزرگترین شرکت‌های خودروسازی جهان قرار گیرد.

جالب اینجاست که این شرکت خودروسازی چینی در سال ۲۰۰۸ میلادی نیز با کسب رتبه ۲۰ جهانی به عنوان بزرگترین خودروساز چین معرفی شده بود. این در حالیست که تولید این شرکت در سال گذشته نسبت به سال ۲۰۰۷ میلادی دچار افت شد.

اما بعد از گروه فاو، شرکت چانا اتومبیل توانست عنوان دومین خودروساز بزرگ چین را در سال گذشته میلادی کسب کند.

این شرکت با تولید ۵۳۱‌هزار و ۱۴۹ دستگاه خودرو همچنین توانست در رده ۲۳ بزرگترین شرکت‌های خودروسازی جهان در سال ۲۰۰۸ میلادی جای گیرد.

دانگ فنگ نیز بعد از این دو شرکت سوم شد. تولید این شرکت در سال گذشته به ۴۸۹‌هزار و ۲۶۶ دستگاه خودرو رسید.

رده جهانی دانگ فنگ نیز از سوی انجمن جهانی خودروسازان ۲۴ اعلام شد.

همچنین بعد از این سه شرکت، شرکت‌های بیجینگ اتوموتیو با رتبه جهانی ۲۵، چری با رتبه جهانی ۲۶، سایک با رتبه جهانی ۲۷، بریلینس با رتبه جهانی ۲۹، هاربین هافئی با رتبه جهانی ۳۰، جیلی با رتبه جهانی ۳۱، آنهوای جینگهوای با رتبه جهانی ۳۲، بی‌ وای دی با رتبه جهانی ۳۳، گریت وال با رتبه جهانی ۳۷، چونک گینک لیفان با رتبه جهانی ۳۹، جیانگزی چنجه با رتبه جهانی ۴۱، چانا نشنال با رتبه جهانی ۴۲ و شانگزی اتو با رتبه جهانی ۴۷ قرار گرفتند.

به این ترتیب کشور چین در میان ۵۰ شرکت بزرگ خودروسازی جهان صاحب ۱۶ نماینده بوده که بیشترین تعداد محسوب شده و در نوع خود آمار خیره‌کننده‌ای به شمار می‌رود. البته این را هم باید گفت که اغلب خودروسازان چینی از طریق مشارکت با شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان اقدام به تولید می‌کنند.