ایسنا- در حال مذاکره با شرکت کیا در راستای تولید چند محصول به صورت CKD از این شرکت هستیم. محمدرضا روشنی مقدم ـ قائم‌مقام شرکت سایپا با اظهار این مطلب خاطرنشان کرد: مذاکرات برای چند محصول در رده خودروهای سواری و SUV ادامه دارد. وی درباره اینکه آیا راجع به داخلی‌سازی سراتو و اسپورتیج توافق خاصی حاصل شده است؟ گفت: هنوز به توافق قطعی راجع به محصول خاصی نرسیده‌ایم.

او همچنین درباره مذاکرات با سیتروئن ادامه داد: با این شرکت نیز برای ورود محصول جدید در حال مذاکره هستیم و فعلا بحث روی پلت‌فرم C۴ و یک پلت فرم جدید در کلاس B یا C است، ولی اگر پیشنهاد خوبی راجع به تولید محصولی دیگر از سوی سیتروئن مطرح شود، ما نیز استقبال می‌کنیم.

روشنی مقدم در پاسخ به اینکه آیا سایپا قصد دارد در بحث واگن‌سازی نیز وارد شود؟ گفت: مدت‌ها قبل این بحث در سایپا مطرح شده بود، ولی بررسی‌های اولیه ما بر توجیه اقتصادی پروژه‌ دلالت نداشت. وی درباره ادامه تولید پراید در سایپا نیز گفت: در این رابطه جلسه‌ای با رئیس سازمان استاندارد داشتیم و اعلام کردیم که این خودرو از ابتدای سال ۱۳۸۹ استانداردهای اجباری ۵۵ گانه را پاس خواهد کرد؛ لذا توقف تولید مطرح نیست، چرا که برای بهبود کیفیت آن تلاش می‌کنیم. او درخصوص بهینه‌سازی‌هایی که قرار است روی پراید انجام شود، گفت: موتور پراید در حال ارتقا است و این خودرو، استاندارد تصادف را نیز پاس خواهد کرد. بدنه جدید این خودرو نیز نیمه دوم سال جاری آغاز و از سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید. وی خاطرنشان کرد: بدنه جدید به لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با بدنه قبلی ندارد، ولی تقویت‌های لازم روی آن انجام شده است. البته موتور پراید از ابتدای سال آینده استاندارد یورو ۳ را پاس خواهد کرد و قابلیت ارتقا تا یورو ۴ را نیز دارد.