گروه خودرو- طی یکسال گذشته، با افزایش حجم واردات خودرو به کشور، خودروسازهای بزرگی وارد کشور شدند که برخی از آنها تنها به واردات خودرو اکتفا کرده و برخی دیگر تولید را نیز در کنار واردات در برنامه کاری خود قرار دادند تا بتوانند حضور پررنگ‌تری در بازار خودرو کشورمان داشته باشند مانند حضور دو شرکت هیوندایی و رنو فرانسه.

حال امروز در ستون حق انتخاب دو خودروی یاریس سدان اتوماتیک محصول وارداتی تویوتا و مگان ۱۶۰۰سی‌سی، خودروی مونتاژی رنو در کشور را با یکدیگر مقایسه کرده و انتخاب را به شما واگذار می‌کنیم.

مونتاژ مگان ۱۶۰۰ سی‌سی ‌دنده معمولی از ابتدای سال جاری و پس از دو مرحله واردات به کشور در شرکت پارس‌خودرو آغاز شد و مگان ۲۰۰سی‌سی نیز تا اواخر سال جاری وارد خط تولید شرکت پارس خودرو خواهد شد.

این محصول مگان از موتور ۱۶۰۰بهره می‌برد که به واسطه آن می‌توان ۱۱۵ اسب بخار قدرت تولید کند، اما یاریس سدان دنده اتوماتیک دارای موتوری ۱۳۰۰سی‌سی است که توانایی تولید ۸۴ اسب بخار قدرت را دارد. از سوی دیگر شما با یاریس سدان می‌توانید تا سقف ۱۷۰کیلومتر در ساعت گاز بدهید، اما مگان به شما این فرصت را می‌دهد که سرعت ۱۹۵کیلومتر در ساعت را نیز تجربه کنید.

از لحاظ شتاب اولیه نیز این دو خودرو در وضعیت مشابهی قرار دارند، به طوری که هر دو آنها برای رسیدن به شتاب صفر تا صد نیازمند ۱۱ ثانیه زمان هستند.

همچنین نگاهی به میزان مصرف سوخت این دو خودرو نشان دهنده بهینه بودن یاریس سدان است، به طوری که این خودرو در هر صدکیلومتر ۵/۶لیتر بنزین می‌سوزاند؛ در حالی که مگان برای طی کردن این مسافت نیازمند ۵/۷ لیتر بنزین است. از لحاظ تجهیزات ایمنی نیز این دو خودرو به دلیل داشتن ترمز ABS (ترمز ضد قفل) و ایربک (کیسه هوا) در رده خودروهای ایمن قراردارند.

هم اکنون تویوتا یاریس سدان دنده‌ اتومات با قیمت ۲۶میلیون و ۵۰۰هزار تومان و مگان ۱۶۰۰سی‌سی دنده معمولی نیز با قیمت ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.