گروه خودرو- خودروسازان کشور با تولید ۴۸۳‌هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع خودرو طی ۵ ماه نخست امسال، به رشدی ۵‌درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دست یافتند.

این آمار که رسما توسط وزارت صنایع اعلام شده، کل تولیدات صنعت خودرو کشور اعم از سواری‌ها و تجاری‌ها در بر گرفته و میزان تولید خودروسازان بخش خصوصی نیز در آن لحاظ شده است.

طبق این آمار، خودروسازان کشور در مرداد امسال نیز با تولید ۷۰‌هزار و ۱۶۸ دستگاه انواع خودرو سواری، رشدی یک‌درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده‌اند.در بین خودروهای سواری تولید شده در مرداد ماه، طبق معمول پراید رکورددار تولید به حساب می‌آید. به نحوی که سایپا و پارس‌خودرو در پنجمین ماه سال، ۲۶‌هزار و ۷۹۶ دستگاه انواع این خودرو را به تولید رسانده‌اند. پراید کم‌کیفیت‌ترین، پرتیراژترین و پرفروش‌ترین محصول سواری صنعت خودرو کشور به شمار می‌رود.

بیشتر پرایدهای تولید شده در مرداد ماه را مدل‌های نسیم و صبا شامل شده‌اند. پس از پراید، بیشترین رقم تولید به پژو ۴۰۵ اختصاص یافته و ایران خودرو در مرداد امسال، ۱۰‌هزار و ۲۴۸ دستگاه از این محصول قدیمی‌و در عین حال محبوب را تولید کرده است. این شرکت همچنین طی بازه زمانی مذکور ۶‌هزار و ۶۴۰ دستگاه سمند را نیز از خط تولید خود خارج کرده است.

این محصول در مدل‌های سریر، LX و سورن به تولید می‌رسد. پژو ۲۰۶ محصول دیگر ایران خودرو نیز در هر دو مدل ‌هاچ‌بک و صندوق‌دارش، آمار تولیدی ۶‌هزار و ۲۱۴ دستگاهی را از خود طی مرداد ماه امسال به جا گذاشته است. ایران خودرو طی مرداد سال جاری همچنین ۵‌هزار و ۸۵۸ دستگاه پژو پارس را نیز تولید کرده و این در حالی است که این شرکت آمار یک‌هزار و ۳۷۴ دستگاهی را در تولید تندر-۹۰ طی بازه زمانی مذکور به خود می‌بیند.

همچنین در سایر گروه‌های خودروسازی نیز طی مرداد ماه امسال در گروه وانت ۱۱‌هزار و ۹۸۵دستگاه، گروه کامیون یک‌هزار و ۸۸۹ دستگاه، گروه دو دیفرانسیل یک‌هزار و ۷ دستگاه، گروه ون ۳۴۷ دستگاه، گروه مینی‌بوس ۲۰۸ دستگاه و گروه اتوبوس ۶۷ دستگاه خودرو تولید شد.