خبرگزاری مهر - مدیر سوخت و انرژی مدیریت حمل‌و‌نقل سوخت با بیان اینکه جمع‌آوری جایگاه‌های LPG در دستور کار دولت نیست، گفت: تاکنون دو برنامه زمان‌بندی برای افزایش سهم این حامل انرژی در سبد سوختی تعریف شده است.

امیررضا رجبی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از۳۰ هزار تاکسی LPG سوز در سطح کشور تردد می‌کنند، گفت: هم‌اکنون در شهر تهران تعداد ۵ جایگاه اختصاصی عرضه گاز مایع فعال است. وی با تاکید بر اینکه وزارت نفت مکلف به تامین LPG مورد نیاز تاکسی‌های موجود در سطح کشور است، بیان کرد: همچنین در سبد سوختی کشور نیز سهمی حدود ۲۵ درصد برای LPG و CNG در سبد سوخت خودروهای کشور تعریف شده است که این موضوع حاکی از آن است که توسعه عرضه LPG در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه افزایش سهم LPG در سبد سوختی کشور بستگی به روش اجرایی سبد سوخت خودروهای داخلی دارد، تبیین کرد: از این رو، در گام اول در شهرهایی که جایگاه اختصاصی عرضه گاز مایع وجود دارد سهم LPG به تدریج قابل افزایش است. مدیر سوخت و انرژی مدیریت حمل‌و‌نقل سوخت کشور همچنین از تعریف دو برنامه زمان‌بندی برای افزایش سهم این حامل انرژی در سبد سوختی کشور خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر سهم هر یک از حامل‌های انرژی در سبد سوخت خودروهای کشور تعریف و توافق نهایی بین دستگاه‌های مرتبط در این باره حاصل شده است.