گروه خودرو- اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در هفته جاری با حضور دو وزیر صنایع و معادن، کشور و همچنین مسوولان نیروی انتظامی، برنامه‌ها و چشم‌انداز ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل را مورد بررسی قرار خواهند داد. روز گذشته شهریار طاهر پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تایید این خبر، در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که از وی پرسید آیا در این جلسه، طرح نصب ترمز ضد قفل نیز مطرح می‌شود؟ عنوان کرد که این جلسه تنها به موضوع چگونگی ارتقای کیفی خودروها و همچنین قاچاق قطعات خودرو اختصاص خواهد یافت. وی تاکید کرد که با توافق نیروی انتظامی و وزارت صنایع بر سر نصب ترمز ضدقفل، از نظر مجلس این بحث خاتمه یافته است و حال مجلس تصمیم دارد که موضوع ارتقای کیفی خودروهای ساخت داخل را به شدت پیگیری کند.به گزارش خبرنگار ما این جلسه به درخواست اعضای کمیسیون صنایع و معادن برگزار خواهد شد.

اما این هفته اعضای کمیسیون صنایع به بررسی پرونده‌ پرحاشیه «شکایات مشتریان سایپادیزل از کیفیت کامیون‌های دانگ فنگ این شرکت» نیز خواهند پرداخت.داستان این پرونده از آن قرار است که برخی مشتریان سایپادیزل عنوان کرده‌اند که این شرکت به جای کامیون‌های ژاپنی، کامیونت‌های چینی به آنها فروخته است این درحالی است که سایپا دیزل معتقداست که در تبلیغات خود این خودرو را چینی معرفی کرده‌است.

قرار است کارگروه مشترکی که در بطن وزارت صنایع مشغول رسیدگی به شکایت کامیون‌داران از سایپا دیزل است، این هفته میهمان کمیسیون صنایع مجلس شود و نتایج تحقیقات خود را به این کمیسیون ارائه دهد.

کامیون داران معترض که سایپادیزل از آنها به عنوان «باج‌خواه» یاد می‌کند بارها طی یکی دو سال گذشته، مقابل مجلس تجمع کرده‌اند.