ایرنا - مدیرکل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های استان تهران گفت: تا پایان سال جاری تعداد ۱۲ هزار و ۸۳۱ دستگاه از ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی در سراسر کشور نوسازی می‌شود.

فرهاد صالحیان افزود: براساس بند ۱۰ ماده ۲۸ برنامه چهارم توسعه، وزارت راه و ترابری مکلف شده است تا عمر ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی را به ۱۰ سال کاهش دهد.

وی سپس با بیان اینکه در بحث کاهش عمر ناوگان سواری و اتوبوس از اهداف برنامه چهارم جلوتر هستیم، اظهار داشت: هم‌اکنون عمر ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی سواری و اتوبوس به ترتیب در حدود سه و پنج سال است که این موضوع از اهداف برنامه بسیار جلوتر است. صالحیان اضافه کرد: در زمینه نوسازی ناوگان مینی بوس و کامیون از اهداف پیش‌بینی شده در برنامه عقب هستیم که امیدواریم تا پایان برنامه چهارم با ورود بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه، این بخش از ناوگان عمومی نیز نوسازی شود. مدیرکل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های استان تهران با اشاره به پرداخت یارانه از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت از سوی وزارت نفت برای نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی کشور، اظهار داشت: براساس مصوبه ستاد مدیریت مصرف سوخت، وزارت نفت مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت، یارانه برای نوسازی ناوگان اختصاص خواهد داد.

صالحیان در خصوص از رده خارج کردن خودروهای فرسوده نیز گفت: به میزان ورود ۱۲ هزار و ۸۳۱ دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین به ناوگان عمومی، خودروی فرسوده نیز از رده خارج خواهد شد. وی سپس تصریح کرد: در صورتی ناوگان حمل‌و‌نقل کشور نوسازی خواهد شد که قیمت خودروها منطقی شود، درآمدها افزایش و در مقابل نرخ سود تسهیلات کاهش یابد. صالحیان با بیان اینکه ارائه تسهیلات مناسب با نرخ سود هشت درصد و افزایش دوره بازپرداخت برای خرید وسایل نقلیه جدید به رانندگان از فعالیت‌های انجام شده در خصوص نوسازی ناوگان است، گفت: میزان تسهیلات ارائه شده در این خصوص براساس مصوبه هیات دولت، به نوع ناوگان بستگی دارد.