گروه خودرو - سایپا در طرح نوسازی خودروهای فرسوده با تسهیلات پنج میلیون تومانی حضور خواهد یافت. حسین هاشمی معاون نوسازی ناوگان حمل‌ونقل ستاد مدیریت حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت با بیان این مطب اظهار داشت: پیش از آغاز تعطیلات نوروزی توافقات نهایی میان بانک مرکزی و شرکت سایپا به منظور تامین تسهیلات بانکی نهایی شد و بر اساس توافقات صورت گرفته مقرر گردید، در ابتدای امر از مجموع ۱۴۰هزار تعهدی که برای این شرکت در نظر گرفته شده بود، بانک صادرات تسهیلات نوسازی ۶۵هزار خودروهای فرسوده را تا سقف ۵ میلیون تومان، با بهره ۱۲ درصد تامین کند.

وی ادامه داد: با توجه به نهایی شدن حضور بانک صادرات در طرح نوسازی، مذاکرات با سایر بانک‌های عامل برای تامین مابقی تسهیلات همچنان ادامه دارد.

اظهارات معاون نوسازی ناوگان حمل‌ونقل ستاد مدیریت حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت در خصوص تخصیص تسهیلات پنج میلیون تومانی برای طرح نوسازی خودروهای فرسوده شرکت سایپا در حالی است که پیش از این سقف تسهیلات برای طرح نوسازی ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود.

هاشمی در این خصوص می‌گوید: اختلاف قیمتی میان محصولات دو شرکت ایران خودرو و سایپا موجب شد تا سقف تسهیلات برای ایران خودرو ۱۰ میلیون تومان و برای سایپا پنج میلیون تومان در نظر گرفته شود.

معاون نوسازی ناوگان حمل‌ونقل ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مدیریت مصرف سوخت همچنین در پاسخ به این پرسش که شرکت سایپا چه زمان وارد طرح نوسازی خودروهای فرسوده خواهد شد، اظهار داشت: احتمالا سایپا از اواخر فروردین‌ماه و پس از ارسال بخش‌نامه بانک مرکزی به بانک‌های عامل وارد طرح نوسازی خواهد شد.