ایسنا- تولید انواع خودروهای سواری و وانت دوگانه‌سوز در خرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۶/۹۵ درصد در کشور افزایش یافت. در سومین ماه امسال در مجموع ۴۷ هزار و ۵۹۲ دستگاه انواع خودروهای سواری و وانت دوگانه‌سوز در کشور تولید شد که افزایش ۶/۹۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال قبل نشان می‌دهد.

در سه ماه نخست امسال نیز تولید انواع خودروهای سواری و وانت دوگانه‌سوز با افزایش ۳/۱۱۰ درصدی به ۱۰۳ هزار و ۲۴۸ دستگاه رسید. به صورت تفکیک شده، ایران خودرو در خرداد ماه ۲۷ هزار و ۲۸۱ دستگاه انواع خودروهای سواری و وانت دوگانه‌سوز تولید کرد که بیش از ۶/۱۸۳ درصد افزایش را نسبت به خرداد سال قبل نشان می‌دهد. این شرکت در سه ماه امسال نیز با رشد بیش از ۲۳۳ درصدی موفق به تولید ۶۵ هزار و ۶۲۹ دستگاه خودرو سواری و وانت دوگانه‌سوز شد.

همچنین سایپا در خرداد و سه ماهه امسال به ترتیب ۱۲ هزار و ۶۱۷ و ۲۳ هزار و ۷۲۰ دستگاه خودرو سواری دوگانه‌سوز (نسیم و صبا) تولید کرد. تولیدات فوق به ترتیب ۵/۶۵ و ۸/۴۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

پارس‌خودرو نیز در خرداد و سه ماه امسال به ترتیب چهار هزار و ۹۲۲ و ۱۱ هزار و ۱۱ دستگاه خودرو سواری دوگانه‌سوز (نسیم و صبا) تولید کرد. تولیدات فوق نیز به ترتیب ۱/۵۴ و ۲/۱۹۵ درصد افزایش را نشان داد.

این در حالی است که زامیاد در خرداد ماه امسال با کاهش ۳۷ درصدی دو هزار و ۲۳۷ دستگاه وانت دوگانه‌سوز تولید کرد. تولید سه ماهه این شرکت نیز با افت ۸/۷۴ درصدی به دو هزار و ۲۷۹ دستگاه رسید.

ضمن اینکه تولیدات دوگانه‌سوز گروه بهمن نیز در خرداد ماه با افزایش ۳/۵۳ درصدی به ۵۳۵ دستگاه و در سه ماه امسال با کاهش ۴/۱۲ درصدی به ۶۵۹ دستگاه رسید.

تولید انواع خودروهای سواری و وانت دوگانه‌سوز در خرداد و سه ماه اول سال گذشته به ترتیب به ۲۴ هزار و ۳۲۷ و ۱۰۳ هزار و ۲۴۸ دستگاه رسیده بود.